رئیسی در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت حاج قاسم:
عاملان و آمران شهادت حاج قاسم در هیچ جای کره زمین امنیت نخواهند داشت
رئیس قوه قضائیه گفت: سخنی با دشمن؛ تصور نشود اگر کسی در کسوت رئیس جمهور آمریکا به عنوان یک قاتل و آمر به قتل ظاهر شد از اجرای عدالت مصون است؛ هرگز. کسانی که در این ترور و جنایت نقش داشتند هیچکدام در کره زمین امنیت نخواهند داشت.
كدخبر: 63977
1399/10/12

به گزارش مبشرین به نقل از، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، در مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانش که با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: مکتب شهید سلیمانی در امتداد مکتب امام خمینی (ره) و عاشورا بود که بایستی برای نسل‌های آینده تبیین شود.

وی افزود: از ویژگی‌ها و شاخص‌های شخصیت شهید سلیمانی داشتن اخلاص، بصیرت و ولایی بودن بود.

رئیس قوه قضائیه گفت: رهبر معظم انقلاب همواره همه ما را به داشتن بصیرت توصیه کرده‌اند، از ویژگی‌های شخصیتی حاج قاسم داشتن بصیرت بود و کارنامه عملکرد شهید سلیمانی نشان می‌دهد که بصیرت در زندگی او موج می‌زند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه وصیت نامه حاج قاسم «ولایت نامه» است، تاکید کرد: تمام فرازهای وصیت شهید سلیمانی توجه به ولایت است. حاج قاسم با تمام وجود به ولایت باور داشت و ولایی بودن در رفتار و سلوک او موج می‌زند.

وی گفت: قومیت و زبان برای حاج قاسم تفاوتی نداشت، نگاه شهید سلیمانی، به همه مظلومان و مستضعفان، فارغ از هر قشر، جایگاهی و هر اقلیمی بود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی مردمی بودن بود. نوع نگاه به مردم از نوع سیاسیون و تشریفاتی نیست؛ حقیقتا مردم رو دوست داشت.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه این ویژگی‌ها از او یک چهره انقلابی مردمی و اثر گذار ساخت، ادامه داد: شهید سلیمانی طرفدار منطق «ما می‌توانیم» بود. با این منطق، می‌توانیم در برابر همه قدرت‌های تا دندان مسلح بایستیم و پیروز شویم.

وی گفت: شهید سلیمانی قبل از به شهادت رسیدن به مقام شهود رسید. او معتقد بود جمهوری اسلامی حرم است؛ حاج قاسم ۴۰ سال مدافع این حرم بود.

وی افزود: حقیقتا ایدئولوژی مقاومت کاری با استکبار کرده که اون دچار استیصال شده است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: ترور حاج قاسم، دلالت بر استیصال دشمن می‌کند نه برتری او. ایدئولوژی مقاومت هژمونی نظام سلطه را بر هم ریخته است؛ باید به این مقاومت و ایستادگی افتخار کرد.

وی یادآور شد: شهید سلیمانی حجت قاطع داشت، اما به کسی که منطق و سخن حق نپذیرد تنها منطق در مقابل اون نشان دادن قدرت است. شهید سلیمانی در منطقه تولید قدرت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به اینکه بیداری منطقه از برکت خون مطهر شهداست تصریح کرد: روح شهید سلیمانی بیش از پیش مقاومت را در بین مردم زنده کرده است و این بیداری هرگز به سردی نخواهد گرایید.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: جلوه‌هایی از انتقام سخت پیدا شده، اما دشمنان منتظر انتقام سخت باشند؛ زمان و مکان را نیروهای مقاومت تعیین خواهند کرد.

وی بیان داشت: دشمن بداند زندگی بعد از این بر او بسیارسخت خواهد بود. جریان زندگی را بر او سخت و سخت‌تر خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی یادآور شد: اخراج قطعی امریکایی‌ها از منطقه از جلوه‌های قطعی انتقام سخت خواهد بود و کیفر عاملان و آمران این جنایت از جلوه‌های انتقام سخت خواهد بود.

وی در سخنی با روح مطهر حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: به قاسم ابن الحسن سوگند سلاحی که تو برافراشتی هرگز بر زمین نخواهد ماند. اسم‌هایی در این عالم به نام تو و به یاد مکتب تو پرورش خواهند یافت که هر کدام در این میدان یک حاج قاسم خواهند بود.

رئیس قوه قضائیه افزود: سخنی با دشمن؛ تصور نشود اگر کسی در کسوت رئیس جمهور آمریکا به عنوان یک قاتل و آمر به قتل ظاهر شد از اجرای عدالت مصون است؛ هرگز. کسانی که در این ترور و جنایت نقش داشتند هیچکدام در کره زمین امنیت نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: جریان مقاومت اراده پولادینش بر این است که از آن‌ها انتقام سخت بگیرد.

منبع: