بیانیه اتحادیه کشوری مؤسسات قرآن و عترت در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی
اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در آستانه نخستین سالگرد شهادت سردار دل‎ها؛ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیانیه‌ای صادر کرد.
كدخبر: 63959
1399/10/11

به گزارش مبشرین، اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در آستانه نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها؛ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه بدین شرح است؛

«بسم رب الشهداء و الصدیقین

مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيه فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلًا

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سرعهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند، بعضی پیمان خود را به آخر بردند ( و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. (احزاب – آیه ۲۳)

سردار بزرگ جهان اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سرداری که بزرگترین و زیباترین صفت‌ها هم در برابر مقام والای او کم می آورند. مالک اشتر انقلاب اسلامی، جهادگری خستگی‌ناپذیر در جبهه مقاومت، پاسدار حریم عزت و شرافت انسانیت، علمداری هیبت آفرین و استکبار ستیز نام آشنا در تمامی سرزمین‌ها،  مدافعی سرافراز برای مظلومان عالم، عصاره شهامت، شجاعت، درایت و عطوفت، سرداری که ولایتمداری و مردمداری آن شهید زبانزد خاص و عام بود.

سرداری که پرورش یافته مکتب قرآن و اهل بیت(ع) بود و در این مکتب رشد یافته و درس ایثار و شهادت را از قرآن اخذ کرده  و آموخته بود، نعمت هایی که به شهید عطا می‌شود، نعمت‌ها و کمالاتی است که تنها نصیب برگزیدگان و خواصّ از بندگان الهی می‌شود. لذا درصدد عملی کردن آموخته های مکتب وحیانی و مکتب امام خمینی(قدس الله نفسه الزکیه) برآمد و چقدر زیبا به آن عمل کرد. او ازاین آیه شریفه « ولَئِنْ قُتِلْتُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَوْ مُتُّمْ لَمَغْفِرَةٌ مِنَ اللَّهِ وَ رَحْمَةٌ خَیرٌ مِمَّا یجْمَعُونَ»

آموخته بود شهادت یعنی رسیدن به مقام مغفرت و رحمت الهی؛ آن سردار محب شهادت از اعماق روح و جان خویش آیه شریفه «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ....» را درک کرده بود که شهادت یعنی به حیات معنوی او نزد پروردگار و بهره مندی از رزق خاصّ الهی، فرحناک بودن به عطایای الهی و دوری از خوف و حزن و بشارت به آن اشاره دارد و نیز در پایان، مژده فضل و نعمت الهی به دیگران است.

آن  اسطوره و اسوه جوانان جهان اسلام در امروز و فردای تاریخ با تأسی از این آیه شریفه «إِنَّ اللَّهَ اشْتَری مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یقاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ»

مشتاقانه در راه اسلام جانفشانی کرد و به مقام والای شهادت نائل شد چرا که فهمیده بود خداوند با وعدۀ قطعی، خود را خریدار جان‌های شریف آنان معرفی می‌نماید و آنها را به این معاملۀ پر سود، بشارت می‌دهد و آن را «فوز عظیم» می‌داند.

اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، ضمن عرض تسلیت و تعزیت اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه ابومهدی المهندس، جانشین فرمانده الحشد الشعبی و جمعی از همراهان طی عملیات تروریستی آمریکایی‌ها در بغداد را به محضر مبارک حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری و ملت غیور و آزاده‌ ایران اسلامی با ایمان راسخ به این حقیقت که راه نجات این کشور اسلامی تمسک مسئولین و ملت بیدار و همیشه در صحنه به سلوک  و ضرورت استمرار راه شهدا  علی الخصوص این شهید بزرگوار می باشد؛ برخود وظیفه می‌داند با همکاری و مساعدت مؤسسات قرآنی کشور در تربیت فرزندان و نسل های آینده با تأسی از مکتب این شهید که همانا برگرفته از مکتب قرآن و عترت(ع) هست، تمامی تلاش و همت خود را بکار ببندد.

بطور قطع و یقین استکبار و مشخصاً آمریکای جنایتکار از این اقدامات مذبوحانه و ددمنشانه در منطقه طرفی نخواهد بست، همانگونه که به مدد الهی و با بیداری مسلمانان منطقه، همواره اینچنین بوده است و انتقام خون این شهیدان به دست فرزندان غیور اسلام گرفته خواهد شد. خداوند روح پاک و پرفتوح آن سردار رشید اسلام، بزرگترین اسطوره مبارزه با تروریسم، شهید بزرگوار والامقام و همراهانش را در جوار فیض و رحمت واسعه‌ خویش و جایگاه شان را در روضه رضوان قرار دهد و به همه‌ ما توفیق خدمت و استمرار در راه شهدای عزیز عنایت فرماید. ان شاءالله.

اتحادیه کشوری مؤسسات مردمی و تشکلهای قرآن و عترت»

منبع: