سامانه «سبد قرآنی» رونمایی خواهد شد
رئیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق دفتر تبلیغات اسلامی از رونمایی یکی از محصولات فناوری اطلاعات این دفتر با عنوان سامانه «سبد قرآنی» توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.
كدخبر: 63699
1399/10/04

به گزارش مبشرین به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در نشست تجلیل از فناوران برتر دفتر تبلیغات اسلامی اظهار کرد: با اطلاع ضمنی که از دستگاه‌های فرهنگی کشور دارم عرض می‌کنم که دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه فناوری اطلاعات یک رتبه عالی در این میان دارد و مایه افتخار است و از این نهادی که چنین نیروهای خوش فکر، دوراندیش و نخبه دارد، انتظارات فراوانی می‌رود و امروز کارهای خیلی بهتری در دفتر رقم می‌خورد.

وی گفت: اینکه از جغرافیای دفتر فراتر رفتیم و محصولاتی ارائه می‌کنیم که انتفاع آن از جامعه علمی و کشورهای دیگر هم فراتر رفته و قابل استفاده است، نشان از کار خوب فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی در این عرصه است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: روابط عمومی دفتر اطلاع رسانی خوبی انجام می‌دهد ولی باید یک شاخه اطلاع رسانی در فناوری اطلاعات شکل بگیرد، چرا که جنس محصولات و فعالیت‌های فناوری اطلاعات خاص است و ارتباط گرفتن با مخاطب، معرفی کردن و پرزنت آن، نوع خودش را می‌طلبد.

وی با اشاره به دیگر محصول فناوری اطلاعات با عنوان «سبد قرآنی» که در سطح ملی ارائه می‌شود و به زودی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی خواهد شد، افزود: خیلی از محصولاتی که در دفتر تبلیغات اسلامی شکل گرفته، همانند «اصطلاح نامه علوم اسلامی» و «سبد قرآنی» می‌تواند رتبه و اعتبارنامه دانش بنیانی بگیرد و پیچیدگی زیادی ندارد و چون مستقیم ازهای تک (تخصص بالا) استفاده می‌شود و اگر مورد تأیید فناوری اطلاعات ستاد باشد، می‌تواند از طریق مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق شکل بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی اظهار کرد: در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق توافق نامه‌ای را با مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا کردیم که محصولات نوآورانه‌ای که قابل صادرات هستند (چه محصولات مذهبی برای مسلمانان دنیا و چه محصولاتی برای فارسی زبانان دنیا) را در مرکز ملی و خلاقیت اشراق شناسایی و داوری شود.

گفتنی است در این مراسم، از حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی جهت ارائه اپلیکیشن روز برگ به عنوان «محصول برتر» تجلیل به عمل آمد.

منبع: