اجرای طرح «شهید قاسم سلیمانی» در ۹۷ پایگاه دشتستان
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در ۹۷ پایگاه با ۶۰۰ نیرو مجری طرح در این شهرستان خبر داد.
كدخبر: 61062
1399/09/15

به گزارش مبشرین به نقل از فارس،  ماریا خویش دوست پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: طبق فرموده رهبر انقلاب، نیروهای بسیجی و شبکه بهداشت و درمان می‌توانند در کنار هم اقدامات خوبی برای مقابله با بیماری کرونا انجام دهند و در این راستا همکاری بسیار خوبی بین شبکه بهداشت و درمان و سپاه جوادالائمه(ع) و بسیجیان سلحشور شهرستان بوده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با اعلام ورود شهرستان به وضعیت زرد کرونایی ابراز داشت: با همکاری خوب مردم، اصناف، بازاریان در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی، از وضعیت نارنجی به زرد رسیدیم که البته شکننده است و در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی امکان ورود به وضعیت نارنجی و قرمز وجود دارد.

خویش دوست از اجرای طرح سلامت محور شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح شهرستان دشتستان خبر داد و گفت: هدف اصلی این طرح، قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، جلوگیری از مرگ‌ومیر کرونایی و حمایت از اقشار آسیب‌دیده ناشی از کروناست.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان افزود: شعار این طرح، هر خانه، یک پایگاه سلامت است و امیدواریم با اجرای آن شاهد کمتر شدن بیماران کرونایی در سطح شهرستان باشیم.

وی بیان داشت: در راستای اجرای این طرح، مراقبت‌های بهداشتی بیشتر می‌شود و تست گیری هدفمند و هوشمند از مردم افزایش می‌یابد و به عبارتی همه ارگان‌های ذیربط و بسیجیان عزیز، مراقبت و حمایت از افراد پرخطر را در مناطق مختلف شهرستان بر عهده خواهند گرفت.

خویش دوست خاطرنشان کرد: بسیاری از موارد مطرح‌شده در این طرح از ابتدای شیوع کرونا در شهرستان اجرایی شده و در قالب این طرح تشدید می‌شود و حضور تیم‌های اجرایی در منازل و نقاط و محلات سطح شهر و انجام مراقبت‌ها و حمایت‌های لازم از شاخصه‌های طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است.

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بابیان اینکه اسامی افراد مثبت شده کرونا به مراکز مختلف اعلام می‌شود اظهار داشت: قبلاً از اعلام افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت می‌شد اجتناب می‌کردیم ولی اکنون اسامی افرادی که مثبت می‌شوند به فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها، اماکن پزشکی و غیره داده می‌شود و محدودیت‌های لازم در رابطه با این افراد و خانواده آنها لحاظ می‌گردد.

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان از ایجاد ۹۷ پایگاه در گستره شهرستان جهت اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و افزود: تمهیدات لازم جهت اجرای این طرح اندیشیده شده و با همکاری سپاه جوادالائمه دشتستان؛ حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج در سطح شهرستان و با به‌کارگیری ۶۰۰ نیروی پای کار و فعال اجرایی خواهد شد.

خویش دوست خاطرنشان کرد: مناطق پرخطر شناسایی و تقسیم‌بندی‌های لازم انجام‌شده است و شناسایی بیمار، تست گیری، قرنطینه و حمایت‌های معیشتی در محلات و منازل افراد انجام خواهد شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: همچنان رعایت توصیه‌های بهداشتی الزامی است و مردم باید از طریق سامانه‌های وزارت بهداشت ۴۰۳۰، درگاه سلامت و اپلیکیشن ماسک مشخصات خود را وارد کرده و از سلامت خود مطمئن شوند.

فرمانده بسیج سپاه جوادالائمه شهرستان دشتستان نیز در این نشست اظهار داشت: این طرح با حضور پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج در سطح شهرستان اجرا می‌شود و به فضل الهی با تمام ظرفیت خود پای کار آمده و به مردم خوب خدمت می‌کنیم.

سرهنگ نعمت‌الله غلامپور افزود: قرارگاه مرکزی این طرح در مرکز شهرستان و با مدیریت فرماندار محترم و شبکه بهداشت و درمان به عنوان معاونت فعالیت خواهند کرد.

فرمانده بسیج سپاه جوادالائمه شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: سازماندهی پایگاه‌ها جهت اجرای این طرح انجام‌شده و نفرات نیز مشخص‌شده‌اند و آمادگی لازم جهت اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را داریم.

منبع: