رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر:
صنایع مهمان بخشی از اعتبارات امور فرهنگی استان را متعهد شوند
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: لازم است نهادهای مهمان در بوشهر مانند صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه اتمی و حوزه ترانزیت بخشی از اعتبارات امور فرهنگی استان را متعهد شوند تا در این زمینه منتظر اعتبارات ملی نباشیم.
كدخبر: 61020
1399/09/13

به گزارش مبشرین به نقل از ایرنا، آیت الله صفایی بوشهری در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر که به صورت وبینار برگزار شد، بیان کرد: کارگروه تدوین سند توسعه نقشه جامع فرهنگی این استان مسائل فرهنگی استان را به طور مداوم رصد کنند و انتقادات، پیشنهادات و باز تولیدهایی که ارسال می شود را پایش و در سند جانمایی کنند.

وی تاکید کرد: در برنامه تدوین سند نقشه جامع فرهنگی استان بوشهر از ظرفیت عمومی مردم مانند گروه‌های مردم‌نهاد، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و بازار به عنوان ظرفیتی بزرگ استفاده شود چرا که در این صورت اثر بیشتری بر جامعه می‌گذارد.

صفایی بوشهری یادآور شد: همچنین مصوبه‌های فرهنگی استان به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال و ابلاغ می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: تدوین این سند فرهنگی در استان بوشهر می‌تواند به عنوان یک الگو در کشور مطرح شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه این نشست اعلام کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در استان‌ها به دنبال ایجاد برش استانی سند فرهنگی است که تاکنون تدوین آن در استان 80 درصد پیشرفت و تکمیل آن به مراحل نهایی رسیده است.

فاطمه کرمپور گفت: در تدوین سند فرهنگی بیشترین تعامل با صاحبنظران و کارشناسان دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی، هنری و اجتماعی استان مانند حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌های مرکز استان و مراکز نظامی و انتظامی صورت گرفته است و به زودی از این سند فرهنگی و راهبردی رونمایی می‌شود. 

 دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اعلام کرد: بستر آنلاین اختصاصی برای برگزاری جلسه‌های کمیته تدوین سند توسعه نقشه جامع فرهنگی و سایت تدوین سند فرهنگی استان راه اندازی شده است.

منبع: