۳۱ هزار جلد کتاب در دشتی اهدا شد
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی استان بوشهر گفت: از هفته کتاب سال گذشته تا پایان این هفته در سال جاری ۳۱ هزار جلد کتاب در این شهرستان اهدا شد.
كدخبر: 60977
1399/09/12

به گزارش مبشرین، حمید زارعی روز چهارشنبه در گفت گو با ایرنا افزود: این کتاب‌ها در قالب ۲ هزار و ۷۰۰ عنوان کتاب به ارزش ۲ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال در اختیار مراکز دینی، زندان، مراکز درمانی، نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، بسیج، دانشگاه‌ها، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مدارس، کارخانه‌ها، صنوف، مساجد و مراکز مذهبی دستگاه‌های اجرایی و مراکز فرهنگی هنری این شهرستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری امور کتابخانه‌های دشتی آمادگی دارد کتاب‌های مورد نیاز سایر مراکز متقاضی شهرستان را برای پربارتر کردن کتابخانه‌های آنها به صورت رایگان تامین کند.

زارعی اظهار کرد: شارژ کتابخانه‌های شهرستان و اهدای کتاب به دستگاه‌های اجرایی، مراکز فرهنگی هنری و افراد مراجعه کننده یکی از برنامه‌های اولویت دار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی است که سهمی مهم در ترویج فرهنگ و افزایش سرانه مطالعه داشته‌است.

وی کتابخوانی را یکی از زیربناهای علم و دانش و دانایی بیان کرد و افزود: رشد و توسعه فرهنگی در همه حوزه‌ها بستگی به مطالعه دارد و نقش آن در جوامع پیشرفته برجسته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی بیان کرد: این اداره از طرح‌ها و ایده‌های نو برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه و باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان استقبال و حمایت می‌کند.

منبع: