در جلسه پیگیری طرح شهید سلیمانی مطرح شد؛
توزیع یک میلیون و ۲۰۵ هزار بسته معیشتی توسط سازمان اوقاف
مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف گفت: تاکنون ۷ مرحله کمک‌های مومنانه بالغ بر یک میلیون و ۲۰۵ هزار سبد غذایی به ارزش ۳۱۳ میلیارد تومان توسط سازمان اوقاف توزیع شده است.
كدخبر: 60927
1399/09/10

به گزارش مبشرین به نقل از مهر، رضا معممی مقدم مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با توجه به شیوع موج سوم کرونا و افزایش آسیب‌های اقتصادی ناشی از تعطیلی‌ها و در راستای حمایت از افراد کم برخوردار، طرح شهید سلیمانی ابلاغ شده است.

وی افزود: در این طرح، تهیه و توزیع ۲۲۰ هزار سبد غذایی، لباس گرم، وسایل گرمایشی، کمک به بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها و همچنین فراهم کردن اماکنی جهت قرنطینه و درمان بیماران کرونایی مد نظر قرار گرفته شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: جهت اجرای این طرح که حد فاصل هفته بسیج تا سالروز شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی، اجرا می‌شود، جلسه‌ای با حضور ریاست سازمان و معاون فرهنگی و اجتماعی و مدیران کل این معاونت و همچنین مدیران کل و معاونین فرهنگی اجتماعی استان‌ها، در سالن جلسات برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری این جلسه به صورت ویدئوکنفرانس افزود: در این جلسه که به صورت ارتباط زنده صوتی تصویری برگزار شد، ابتدا حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اعلام کرد از ابتدای سال تاکنون ۷ مرحله کمک‌های مومنانه بالغ بر یک میلیون و ۲۰۵ هزار سبد غذایی به ارزش ۳۱۳ میلیارد تومان تهیه و توزیع شده است که ۳۰ درصد منابع از محل موقوفات مرتبط و ۷۰ درصد از طریق مشارکت‌های مردمی به ویژه متولیان موقوفات غیر متصرفی بوده است از مجموع ۳۱ استان، ۳۰ استان به تشریح اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های پیش روی خود پرداختند.

معممی مقدم با بیان اینکه خوشبختانه امروز دغدغه کمک به محرومان و ارائه خدمات اجتماعی از سوی بقاع متبرکه به مردم بیش از گذشته است، افزود: مراکز افق بقاع متبرکه سراسر کشور به صورت فعال و جهادی برای اجرای هرچه بهتر و در خور شأن نام سردار عزیزمان کمر همت بسته‌اند و طبق برآوردهایی که از این جلسه شد، انتظار می‌رود بیش از آنچه مصوب شده خدمت ارائه و محقق شود.

مدیر کل امور اجتماعی و مشارکت‌ها در پایان خاطر نشان کرد: ریاست سازمان پس از استماع گزارشات و نقطه نظرات مدیران کل و معاون فرهنگی و اجتماعی، نکات مهمی را متذکر شدند که می‌توان به مواردی همچون لزوم توجه به معیشت مجاورین بقاع، تسویه حساب دفتری ارزاق افراد کم برخوردار، توزیع غذای گرم در شب و روز شهادت سردار سلیمانی و اولویت دادن به انجام کارهای زمین مانده در خصوص مقابله با کرونا، اشاره کرد.

منبع: