تشکیل ۷۰۰گروه جهادی برای رسیدگی به محرومان استان بوشهر/ وقتی ظرفیت‌های بسیج پای کار مستضعفان می‌آید
گروه‌های جهادی در رسیدگی به مردم آسیب‌دیده، نیازمند و خدمات‌رسانی به نقاط محروم نقش مهم و اثرگذاری دارند که در این راستا ۷۰۰گروه متشکل از جهادگران بسیجی استان بوشهر تشکیل شده است.
كدخبر: 60850
1399/09/08

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم، خدمات‌رسانی در زمینه‌های اجرای طرح‌های عمرانی، محرومیت‌زدایی، فرهنگی، هنری، رسیدگی به آسیب دیدگان یکی از مأموریت‌های مهم بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تولیدی، اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌ها در نقاط محروم به‌ویژه روستاها و عمران و آبادانی از برنامه‌های مهم سپاه پاسداران در قالب گروه‌های جهادی است.

ایجاد زمین ورزشی، ساخت پل، احداث مسجد، حسینیه، واحدهای مسکونی مددجویی، مرمت خانه محرومان و ایجاد خانه عالم در روستاها در نقاط محروم برخی از برنامه‌های گروه‌های جهادی استان بوشهر است.

در شرایط کرونایی خدمات گروه‌های جهادی افزایش یافته است به‌گونه‌ای که ضمن تهیه و توزیع مواد بهداشتی، ماسک و ضدعفونی معابر نقش مهمی در تهیه و توزیع مایحتاج عمومی نیازمندان جامعه به‌ویژه افراد آسیب‌دیده از کرونا دارند.

در همین راستا رئیس بسیج سازندگی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از اجرای بیش از 18 هزار طرح محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: تنها در هفته بسیج از اول تا هفتم آذر امسال 636 پروژه عمرانی کوچک و عام‌المنفعه با اعتبار 33 میلیارد تومان در نقاط مختلف استان به‌ویژه در نقاط کم‌برخوردار افتتاح شد.

سرهنگ ذوالفقار عباسی‌فر، افتتاح 377 واحد مسکونی مددجویی و انواع پروژه مختلف عمرانی در نقاط مختلف استان بوشهر را از جمله این طرح‌ها دانست و تصریح کرد: توزیع بیش از 14هزار و 500 بسته معیشتی، جهیزیه نوعروسان، ماسک ، مواد ضدعفونی و بسته‌های بهداشتی از دیگر موارد است.

وی با تأکید بر نقش مهم گروه‌های جهادی در رسیدگی به نقاط محروم و کم‌برخوردار تصریح کرد: تیم‌ها و گروه‌های تخصصی جهادی در بخش‌های مختلف فعال هستند و در این راستا در شرایط کرونایی خدمات ویژه‌ای به جامعه هدف ارائه می‌کنند.

رئیس بسیج سازندگی استان بوشهر اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی به همنوعان بر اساس جهان‌بینی توحیدی و تأکید بر اخلاق اسلامی و گسترش فرهنگ جهادی در سطح جامعه را یکی از مهمترین اهداف گروه‌های جهادی دانست و یادآور شد: گروه‌های جهادی در رسیدگی به مردم آسیب‌دیده، نیازمند و خدمات‌رسانی به نقاط محروم نقش مهم و اثرگذاری دارند که در این راستا 700 گروه جهادی در استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

فعالیت ثمربخش گروه جهادی شهیده سمنبر عالی‌پور

 مسئول گروه جهادی شهیده سمنبر عالی‌پور شهرستان دیّر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه این گروه جهادی خدمات ویژه‌ای به جامعه هدف ارائه می‌کند، اظهار داشت: برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم، راه‌اندازی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی، ایجاد کارگاه‌های مشاغل خانگی ویژه زنان بی‌سرپرست، حمایت از زنان کارآفرین، کارگاه‌های صنایع دستی بخشی از کارکرد گروه جهادی شهید سمنبر عالی‌پور بوده است.

صدیقه صادقی درباره اقدامات این گروه جهادی در دوره شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: پرداخت اجاره‌بهای منازل خانواده‌های بی‌بضاعت، راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و دستکش، توزیع رایگان دستکش و ماسک و تحویل درب منازل به‌صورت محله‌ای، ضدعفونی کردن معابر و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از دیگر فعالیت‌ها است.

وی برگزاری ایستگاه صلواتی، توزیع ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی بین شهروندان، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در اجرای رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه را از دیگر فعالیت‌ها دانست و بیان کرد: تدریس دانش‌آموزان کم‌بضاعت به‌سبب کم‌سوادی والدین از جمله فعالیت‌های جهادی این گروه با همکاری آموزگاران دیّری بوده است.

مسئول گروه جهادی شهید سمنبر عالی‌پور اجرای طرح اکرام با عنوان هر بسیجی حامی یک فرزند معنوی، خرید تجهیزات معلولان و امکانات ضروری خانوارهای کم‌بضاعت را از دیگر خدمات این گروه جهادی دانست و گفت: آموزش در زمینه اشتغال‌زایی در عرصه طرح‌های هنری، تولیدی، صنایع دستی و غذایی توسط مربیان مجرب این گروه جهادی به مردم مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

 

منبع: