در ادامه برپایی دوره‌های تخصصی اقراء؛
٣ نفر شیخ قرائات عشر شدند / ١٩ نفر مجوز قرائت دریافت کردند
در ادامه برگزاری دوره‌های تخصصی اقراء، سه حافظ کشورمان، مجوز قرائات عشر و ۱۹ قاری مجوز قرائت حفص از عاصم را دریافت کردند.
كدخبر: 60840
1399/09/08
 
به گزارش مبشرین به نقل از  ایکنا، مراسم اختتامیه دوره تخصصی اقراء ویژه ٢٢ نفر از استادان، قاریان و حافظان کل قرآن جمعه، ٧ آذرماه، ساعت ۹ تا ۱۸ به صورت مجازی برگزار شد.

در ادامه برگزاری دوره‌های تخصصی اقراء که در چند سال اخیر با حضور شیخ محمد فهمی عصفور دنبال شد، با توجه به پایان یافتن مدت حضور این استاد مصری در کشورمان و پس از آن شیوع ویروس کرونا، طرح  اقراء برای تعدادی از قاریان و حافظان نیمه‌تمام ماند؛ لذا این بخش کار طی سه ماه گذشته به صورت مجازی انجام شد و مراسم پایان دوره که به قرائت سوره کافرون تا پایان قرآن، سوره حمد و سوره بقره آیات ١ تا ۵ اختصاص داشت، روز گذشته برگزار شد.

از اتفاقات مهم در این برنامه، افتخار دریافت اجازه قرائات عشر از سوی حفاظ کل قرآن، هاشم سلطانی‌نژاد، حسین مناحی‌زاده و محمدجواد دلفانی بود.

همچنین حسن ربیعیان، علی‌اکبر ملکشاهی، بهروز یاریگل، مسعود عنایتی‌مقدم، احمد زرنگار، محمدمهدی بحرالعلوم، امیرمحمد زاهدی، امین پویا، سیدمحمدجواد حسینی، مهدی ساعد، مهدی عباسی، مهدی فروغی، علیرضا سبحانی، سیدمصطفی حسینی، علی صالحی‌متین، علی‌اکبر رضائیان، علی محرابی، حجج اسلام سیدمصطفی حسینی و سیدمحمدجواد موسوی‌درچه‌ای، موفق به دریافت اجازه قرائت حفص از عاصم شدند.

با اعلام اخیر معاون اجرایی شورای عالی قرآن، توسعه دوره‌های تخصصی اقراء در سراسر کشور با بهره‌گیری از ظرفیت حدود ١٠٠ قاری و حافظ کشورمان که دارای مجوز اقراء هستند به زودی اجرایی خواهد شد.

منبع: