دستآورد های حوزه مقاومت کنگان
پس از ۴۱ سال از دستور تاریخی حضرت امام راحل(ره) برای تشکیل بسیج، شاهد حضور رده های و اقشار مختلف بسیجی در سراسر کشور هستیم که کارکرد آنها به شکل سالانه در قالب جشنواره مالک اشتر مورد رصد قرار می گیرد؛ یکی از این رده ها، حوزه مقاومت بسیج ثارالله شهر کنگان است که موفق به کسب رتبه برتر شد.
كدخبر: 60828
1399/09/07

به گزارش مبشرین به نقل از حوزه، حضرت امام خمینی(ره) با هدف تربیت و ایجاد روحیه دفاعی و استقامت در برابر دشمن، دفاع از اسلام و توجه به عنصر وحدت و انسجام در جامعه، دستور به تشکیل بسیج مستضعفین ارائه فرمودند.

معمار و بنیانگذار انقلاب اسلامی، بسیجی را به عنوان سرباز اسلام اصیل و انقلاب و هستۀ سپاه جهانی اسلام معرفی کرده و هدف اصلی  امام (ره) در زمینۀ تشکیل نیروی مقاومت بسیج را دفاع از حریم دین و کمک به مسلمانان تحت ستم در اقصی نقاط این کرۀ خاکی دانسته اند ، انجا که می فرمایند: شما بسیجیان باید با تقویت مبانی اعتقادی و روحیۀ رزم‏ آوری، حمایتگر ارزشهای متعالی نظام و انقلاب و همۀ مسلمانان در سراسر جهان باشید.

اینک و پس از ۴۱ سال از دستور تاریخی حضرت امام راحل(ره) برای تشکیل بسیج، شاهد حضور رده های و اقشار مختلف بسیجی در سراسر کشور هستیم که کارکرد آنها به شکل سالانه در قالب جشنواره مالک اشتر مورد رصد قرار گرفته و از برترین های آنها در هفته بسیج قدردانی می شود.

یکی از این رده ها، حوزه مقاومت بسیج ثارالله شهر کنگان در استان بوشهر است که موفق به کسب رتبه برتر در جشنواره مالک اشتر شده است.

محمد عباس نژاد، فرمانده حوزه مقاومت بسیج ثارالله شهر کنگان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین ویژگی های مدیریتی یک مسؤل پایگاه یا حوزه بسیج‌، بالا بودن اطلاعات سیاسی‌، داشتن بینش سیاسی، عدم سیاسی کاری، پاسخگو بون، داشتن محبوبیت اجتماعی، گوش به فرمان ولی فقیه زمان و آشنایی به مسایل روز جامعه و مشکلات مردم است‌.

وی افزود: بسیج زاییده انقلاب اسلامی و در عین حال به عنوان نیروی حافظ انقلاب از جنس مردمی است که با اتکاء به همین مردم و در کنار مردم فعالیت های مختلفی را انجام می دهد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج ثارالله شهر کنگان تصریح کرد: این حوزه با کمک بسیجیان مخلص شهر کنگان موفقیت های خوبی را کسب کرده که سبب شده به عنوان یکی از حوزه های برتر در جشنواره مالک اشتر انتخاب شود.

عباس نژاد ادامه داد: جذب عادی به استعداد ۲۲۰ نفر، تبدیل عضویت فعال به استعداد ۲۰۰ نفر، برگزاری فراخوانی گردان بیت المقدس در ۴ مرحله جهت آموزش، برگزاری رزمایش گردان های بیت المقدس و برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم توسط ۱۱ گروه جهادی پایگاه محور بخشی از فعالیت های سازمانی این حوزه است.

وی ادامه داد: توزیع بسته های معیشتی به استعداد سه هزار بسته به ارزش هر بسته ۲۵۰ هزار تومان و جمعا به  میزان ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، برگزاری ایست و بازرسی و گیت کنترل تردد بیماری کرونا به مدت ۳۰ روز  و به استعداد ۲۵۰ نفر در طول شبانه روز ، کمک به سیل زدگان شهر کنگان و روستاهای اطراف شهر کنگان به کمک ۱۱ گروه جهادی و به استعداد ۱۳۰ نفر به مدت ۷ روز نیز طی یک سال گذشته انجام شده است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج ثارالله شهر کنگان عنوان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته می توان به برگزاری سلسله نشست های بصیرتی، سیاسی و تربیتی در مساجد محلات، آموزش سرتیم های گشتهای رضویون به استعداد ۶۰ نفر، برگزاری مراسمات مذهبی در سطح محلات کنگان توسط پایگاه های مقاومت و با محوریت بسیج در سطح شهر کنگان و اعزام چهار دستگاه اتوبوس متشکل از حلقات صالحین جهت اردوی تربیتی مشهد مقدس توسط حوزه ثارالله شهر کنگان اشاره کرد.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره شهداء و آبروی محله به استعداد چهار یادواره در سطح شهر کنگان با دعوت از سخنران های کشوری، برگزاری کلاس های آگاه سازی فضای مجازی، برگزاری نمایشگاه عکس معضلات اجتماعی، تشکیل و برگزاری گروه های سرود در سطح محلات با کیفیت اجرا در صدا و سیمای مرکز بوشهر،  فراخوانی و سازماندهی بسیجیان با توجه به سند انتظار از بسیجیان در سطح پایگاه های مقاومت تابعه  نیز طی یک سال گذشته با کیفیت مناسبی انجام شده است.

عباس نژاد بیان کرد: خدمات دهی به بسیجیان در قالب اعطای وام، زمین، صندوق ذخیره بسیجیان و کسرخدمت، برگزاری میقات صالحین در مناسبت های مختلف، برگزاری مراسمات با محوریت مسجد با کمک و همراهی هیئت امنا مساجد، برگزاری جلسات صندوق های قرض الحسنه و تشکیل ۱۰ صندوق در سطح پایگاه های مقاومت، شناسایی و سازماندهی بسیجیان در طرح شهید حججی و اجرای طرح شهید بهنام محمدی در سطح دو پایگاه با همکاری بسیج دانش آموزی و افزایش جذب پایگاهها با اجرای این طرح به میزان تقریبی ۲۰۰ درصد افزایش جذب  از دیگر فعالیت های شاخص حوزه مقاومت بسیج ثارالله شهر کنگان طی یک سال گذشته بوده است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج ثارالله شهر کنگان با اشاره به برگزاری دوره تکمیلی به استعداد ۱۰۰ نفر و شناسایی محلات آلوده و برگزاری جلسات با هیئت امنا محلات و مسئولین محلی، گفت: تشکیل هیئت های مذهبی در ۷۰ درصد از پایگاه های مقاومت تابعه یکی از برنامه های اصلی حوزه ثارالله بوده که سبب رونق پایگاه های راکد و نیمه راکد گردیده که تا پوشش ۱۰۰درصدی پایگاه ها ادامه دارد.

وی ادامه داد: دیدار و سرکشی از پایگاه های مقاومت توسط فرمانده و شورای حوزه در طول سال و اجرای برنامه های مختلف در سطح شهر کنگان، دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا، جانبازان، اسرا و ایثارگران در طول سال، محوریت قرار دادن مسجد در تمامی برنامه ها، راه اندازی موسسات خیریه زیر نظر پایگاه های مقاومت و افزایش جذب منابع مالی و در نتیجه پوشش خانواده های بی بضاعت و استفاده از فرماندهان پایگاه ها و شورای حوزه جوان در چارت و افزایش بازدهی و عملکرد قسمت های حوزه و بعضا جهش ۲۰۰ درصد عملکرد در طی یک سال گذشته انجام شده است.

عباس نژاد بیان کرد: اجرای برنامه های متنوع برای قشر نوجوان و جوان در قالب برنامه های رزمی با تشکیل گروه های رزمی نوجوانان، انجام برنامه های تربیتی و فرهنگی مانند گروه سرود، تشکیل باشگاه های فرهنگی ورزشی توسط پایگاه های مقاومت و در نتیجه افزایش جذب، تشکیل گروه های تربیتی توسط پایگاه های مقاومت با محوریت راه اندازی گروه های فرهنگی رزمی و هیئت ها، برگزاری اردوههای تفریحی و تربیتی توسط پایگاه های مقاومت و برگزاری برنامه های ورزشی، فرهنگی و تربیتی متفاوت در قالب جشنواره های فرهنگی، ورزشی و تربیتی بچه های مسجد نیز دنبال شده است.

منبع: