امام جمعه بندر دیر: زنده نگه داشتن فرهنگ بسیج و شهادت لازمه مقابله با دشمن است
امام جمعه بندر دیر با اشاره به اینکه تا زمانی به ارزش های دینی و مکتبی پایبند هستیم، دشمن داریم، گفت: دشمن از طریق مختلف به جنگ ما آمده است که برای مقابله با آن باید فرهنگ بسیج و شهادت را زنده نگه داریم.
كدخبر: 60812
1399/09/06

به گزارش مبشرین به نقل از حوزه، امام جمعه بندر دیر امروز در آیین افتتاحیه طرح لاله های روشن، ۲۵ شهید، ۲۵ یادواره، ۲۵ آموزشگاه، اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا نشان دهنده این است که مسئولان ما دارای فکر، فرهنگ و تفکر بسیجی هستند و تجلیل از شهدا نشانه عشق به آرمان های والای آنها است.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی خاطرنشان کرد: امنیت و آسایش کشور مدیون خون شهدا است و برگزاری یادواره ها کمترین ادای دین به این عزیزان است.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی به ارزش های دینی و مکتبی پایبند هستیم، دشمن داریم، افزود: دشمن از طریق مختلف به جنگ ما آمده است که برای مقابله با آن باید فرهنگ بسیج و شهادت را زنده نگه داریم.

فرمانده سپاه سیدالشهداء(ع) ناحیه شهرستان دیر نیز در این آیین، فلسفه وجودی شجره طیبه بسیج را مردم داری و مردم یاری برشمرد و بیان کرد: بصیرت، خلوص و عمل به هنگام  سه شاخصه مهم بسیجیان است.

سرهنگ پاسدار ایرج سلیمانی با بیان اینکه خون شهیدان این نظام را بیمه کرده است، اضافه کرد: با گرامیداشت شهدا و تکریم خانواده هایشان ادامه دهنده راه امام و آرمان ها شهیدان باشیم.

وی با اشاره به اینکه خطاب مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به نسل جوان و دانش آموزان است، یادآور شد: اولین سال از گام دوم انقلاب را با اقتدار در حال سپری کردن هستیم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دیر نیز در این مراسم اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری یادواره شهدای دانش آموز، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان است.

احمد عبدالله زاده افزود: قطعا و یقینا انقلاب اسلامی به برکت ایثار و مجاهدت شهدا به موفقیت ها زیادی در همه زمینه ها دست پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: دشمن بدنبال کمرنگ کردن یاد شهدا است که هوشیاری فرهنگیان و دانش آموزان این اجازه را نمی دهد و همواره فضاهای علمی و آموزشی ما مزین به یاد و نام شهیدان و ادامه راه آنها است.

عبدالله زاده با بیان اینکه امسال ششمین سال برگزاری یادواره شهدای دانش آموز در سطح آموزش و پرورش است، عنوان کرد: یکی از ویژگی های مهم این یادواره ها، دانش آموز محور بودن است که همان ترویج فرهنگ شهادت بین دانش آموزان و نسل جوان است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دیر اضافه کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت های آموزش و پرورش بر بستر فضای مجازی دنبال می شود و برگزاری این یادواره ها نیز از امروز آغاز و تا ۱۲ آذرماه ادامه دارد.

منبع: