معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر خبر داد:
تغسیل و تدفین اموات کرونایی توسط مبلغان هجرت استان بوشهر
معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر از تغسیل و تدفین شرعی اموات کرونایی توسط مبلغان هجرت استان بوشهر خبر داد.
كدخبر: 60808
1399/09/06

به گزارش مبشرین، حجت الاسلام حامد بردستانی معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بوشهر از سفر به مناطق تبلیغی استان و سرکشی از مبلغان هجرت خبر داد و اظهار داشت: جهت بررسی وضعیت منطقه تبلیغی مبلغان هجرت طی دو روز به همراه مسئول هجرت استان به مناطق تبلیغی سطح استان اعزام و از فعالیت های تبلیغی مبلغان هجرت بازدید به عمل آمد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر گفت: در این سفر فعالیت های تبلیغی مبلغان، فضاها و فرصت های تبلیغی موجود و مشکلات و چالش های فضای تبلیغی منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به برخی از فعالیت های انجام شده توسط مبلغین هجرت در مناطق تبلیغی، گفت: راه اندازی کلاس های قرآن به صورت مجازی و حضوری و دارالقرآن ها، تشکیل گروه های جهادی جهت کمک های مومنانه بین مردم، همکاری فعال با پایگاه های بسیج و محوریت در انجام فعالیت های پایگاه، پیگیری جمع آوری زکات، راه‌اندازی هیات نوجوانان برخی از این فعالیت های است.

حجت الاسلام بردستانی افزود: برگزاری کلاس های تقویتی درسی جهت دانش آموزان، ساخت و ترمیم مساجد و حسینیه ها، انجام امور اموات کرونایی(غسل و کفن و دفن)، حضور در بیمارستان ها به عنوان همیار بیمار و کمک به کادر بیمارستان، هماهنگی جهت استفاده نوجوان و جوانان از فضاهای ورزشی موجود در منطقه و حضور خود روحانیون در فعالیت ها و برگزاری کلاس های آموزشی جهت کودکان و نوجوانان، پیگیری مشکلات مردم در منطقه تبلیغی(آب، برق، گاز، راه، کارهای اداری و ...)، حل اختلاف مردم و زمینه سازی فرهنگ بخشش به جای قصاص، پخش اذان و دعاها در منطقه تبلیغی در ایام کرونا جهت حفظ شعائر و تقویت روحیه معنوی و جذب سرمایه و وام جهت اشتغال زایی روستا از دیگر فعالیت های مبلغان هجرت است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر، تعداد مبلغان هجرت استان را ۲۷ نفر اعلام کرد و ابراز داشت: این مبلغان در سراسر استان مشغول به فعالیت هستند.

وی، زمینه سازی برای ایجاد رشد معنوی و ارتقای دینی جامعه و ترویج علوم و معارف اسلامی را از جمله وظایف مهم روحانیان برشمرد و افزود: روحانیون در ارتقای سطح آگاهی‌های مردم روستاها در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، دینی و سیاسی اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام بردستانی با اشاره به نقش موثر روحانیان طرح هجرت برای ترویج معارف دینی در شهرها و روستاهای ایران اسلامی، افزود: حضور روحانیون در روستاها نه تنها باعث ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی می شود بلکه به رفع اختلافات و مشکلات روستا نیز بسیار تاثیرگذار است.

منبع: