جشنواره نونهالان حضرت محمد (ص) برگزار شد
مرکز مطالعات و تحقیقات فکری و راهبردی الامه الواحده با همکاری و مشارکت بنیاد بین‌المللی عاشورا و سازمان عربی حمایت از کودکان اولین جشنواره شعر و سرود و مدیحه سرایی تحت عنوان نونهالان حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم برگزار کرد.
كدخبر: 60793
1399/09/05

به گزارش مبشرین به نقل از ایسنا،در این جشنواره گروه‌های هنری از جهان عرب و اسلام آثار خود را ارائه دادند.این جشنواره با تلاوت آیاتی از قرآن مجید توسط قاری قرآن کریم سید عباس موسوی و خوش آمد گویی حجت الاسلام سید فادی السید رییس مرکز الامه الواحده آغاز شد.
سیدفادی بر نقش موثر و سرنوشت‌ساز تربیت و تعلیم در دوران کودکی سخن به میان آورد و تاکید کرد که نقش مربیان و والدین در تربیت و آموزش کودکان  بسیار حیاتی است و اگر  این تربیت با آموزه دینی برگرفته ازسیره پیامبر و اهل بیت علیهم السلام باشد می‌تواند نسل مومن و با اعتقادی را به جامعه تحویل دهد.
سید فادی از شرکت کنندگان و مشارکت کنندگان در این جشنواره تشکر و قدردانی کرد.
آیت‌الله محمدحسن اختری سخنران افتتاحیه این جشنواره بود که طی آن ضمن مقایسه شرایط اجتماعی دوره کودکان قبل از اسلام و بعد از اسلام گفت: در دوران جاهلیت قبل از اسلام کودکان مورد شکنجه و آزار و سوء استفاده قرار می‌گرفتند و حتی کودکان دختر را زنده به گور می‌کردند ولی با بعثت پیامبر کودکان مورد کرامت انسانی و اجتماعی قرار گرفته و به والدین گردید تا حرمت کودکان و بخصوص دختران حفظ شود و با تربیت خوب و شایسته آنان را به مدارج رستگاری و هدایت رهنمون سازند .
آیت‌الله اختری از مشارکت نونهالان در مراسم و جشن میلاد پیامبر اکرم ابراز خرسندی و از شرکت کنندگان در این جشنواره تشکر و قدردانی کرد.
در ادامه این جشنواره، خانم ابراج الصالح نماینده سازمان عربی حمایت از کودکان در باره فعالیت‌های این سازمان سخن به میان آورد و ضمن برشمردن  ویژگی‌های رسالت پیامبر اسلام و تعالیم اخلاقی و تربیتی اسلام که در سیره پیامبر اکرم تجلی یافته بر ضرورت تربیت کودکان بر اساس این تعالیم ارزشمند به مربیان و خانواده‌ها تاکید و توصیه کرد.
در این وبینار گروه‌های کودکان و نو نهالان به شعر خوانی و مدیحه سرایی پرداخته و اردارت و محبت خود را در فضای بسیار شاد به پیامبر اسلام ابراز داشتند و سپس محمد عباس ابو حمدان و گروه سرود از جمهوری اسلامی ایران و گروه پیش آهنگی موسسه امام المهدی آثار هنری خود را به نمایش گذاشتند.

منبع: