سردار تنگسیری:
باغ موزه دفاع مقدس سند افتخار ملت است
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: باغ موزه نماد اقتدار مردم هر منطقه و سند افتخار ملت ایران برای آیندگان است که باید امروز جوانان و نوجوانان ما با این حماسه‌ها آشنا شوند.
كدخبر: 60706
1399/09/03

به گزارش مبشرین به نقل از ایرنا، سردار علیرضا تنگسیری روز دوشنبه همزمان با بزرگداشت هفته بسیج در آیین آغاز عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس استان بوشهر افزود: آزادی، عزت و اقتدار کشور را مدیون خون شهدا هستیم و سرتعظیم فرود می آوریم در مقابل این همه ایثار عزیزانی که مخلصانه جان خود را در دست گرفتند و در مقابل دشمنان ایستاندند.

وی یادآورشد: تاریخ ، مبارزه مردم دارالحماسه بوشهر در سه جبهه استعمار، استکبار و رژیم بعث را به ثبت رسانده و احداث باغ موزه ای در شان حماسه آفرینی‌های جوانان این سرزمین از ضرورت‌هایی بود که با همت مسئولان استان محقق شده است.

سردار تنگسیری ادامه داد: باغ موزه دفاع مقدس استان بوشهر تنها مربوط به رزمندگان نیست بلکه این باغ موزه مربوط به همه قشرها از جمله کارکنان شرکت نفت در جزیره خارگ که مردانه جنگیدند و از سرمایه عظیم نفتی کشور محافظت کردند و اجازه ندادند به اقتصاد کشور در این بخش لطمه ای وارد شود، لنجدارانی که با شناورهای خود در اعزام نیرو و مهمات در عملیات والفجر و خیبر حماسه آفریدند و سایر افراد دیگری که در جبهه‌های مختلف حضور موثری داشتند، است.

وی گفت: حفظ نام و یاد شهدا و معرفی ایثار و حماسه های ایثارگران در دوران هشت سال دفاع مقدس از وظایف مسئولان است.

استاندار بوشهر گفت: باغ موزه دفاع مقدس بوشهر به عنوان مکانی برای یادآوری رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان استان بوشهر در هشت سال دفاع مقدس و برای استفاده عموم مردم استان احداث می‌شود.

عبدالکریم گراوند افزود: بنای باغ موزه دفاع مقدس بوشهر باید در خور شان مردم، شهدا و رشادت های مردم این استان احداث شود.

وی یادآورشد: باتوجه به اهمیت پروژه باغ موزه دفاع مقدس، در بودجه سال آینده اعتباری برای تسریع در ساخت این پروژه اختصاص خواهیم داد.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: باغ موزه دفاع مقدس در زمینی به مساحت سه هکتار و زیربنای پنج هزار مترمربع احداث می‌شود.

سردار علی رزمجو افزود: باغ موزه دفاع مقدس فضایی فرهنگی و تفریحی است و مردم هم از فرهنگ و ایثار و شهادت بازدید می‌کنند و هم مرور خاطراتی برای رزمندگان پیشکسوت و درس آموزی برای جوانان و نوجوانان و آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت است. 

وی ادامه داد: در این باغ موزه ساختمان‌ها و بناهای فرهنگی مانند کتابخانه دفاع مقدس، سالن‌های آمفی تئاتر، سینما، شهدای گمنام و اسناد دفاع مقدس و گالری‌های شهدا و آثار و اسناد دفاع مقدس در نظر گرفته می‌شود.

منبع: