مقدم‌کیا خبر داد:
تمدید ثبت‌‌نام نهمین دوره طرح ملی تلاوت تا ۱۰ آذر
دبیر طرح ملی تلاوت از تمدید نهمین دوره آموزشی این طرح تا ۱۰ آذرماه و اجرای مرحله مقدماتی از ۱۵ آذرماه خبر داد.
كدخبر: 60598
1399/09/01

به گزارش مبشرین، حسین مقدم‌کیا، دبیر طرح ملی تلاوت، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: زمان ثبت‌نام در نهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع)، که پیش از این پایان آبا‌ن‌ماه اعلام شده بود، به دلیل استقبال مؤسسات قرآنی تا ۱۰ آذرماه تمدید شد.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت صراط خراسان رضوی با اشاره به اینکه مسابقه فوق با هدف کشف و پرورش استعدادهای قرآنی نوجوانان پسر در مقطع سنی بین ۸ تا ۱۴ سال و دختران در مقطع سنی ۱۰ تا ۱۵ سال انجام می‌شود، اظهار کرد: مرحله مقدماتی این طرح نیز از ۱۵ آذرماه آغاز می‌شود و تا پایان دی‌ماه ادامه دارد. همچنین ترم نخست این طرح نیز از اوایل بهمن‌ماه آغاز خواهد شد و پذیرفته‌شدگان مرحله مقدماتی به این مرحله راه پیدا می‌کنند.

مقدم‌کیا با ذکر اینکه طی تدابیر اندیشیده شده به دلیل شرایط کرونا دوره به صورت مجازی برگزار خواهد شد، اضافه کرد: دوره‌ها در هر استان و منطقه براساس شرایط کرونا و مناطق زرد، نارنجی و قرمز متفاوت خواهد بود و درباره برگزاری دوره به صورت حضوری، نیمه‌حضوری و مجازی تدبیر می‌شود.

وی با بیان وضعیت برگزاری جلسات و محافل قرآنی که در کنار طرح ملی تلاوت هر ساله اجرا می‌شد، تصریح کرد: در نظر داریم طی برنامه‌ریزی در بستر فضای مجازی و به صورت غیرحضوری این امر انجام شود. چهارمین دوره مسابقات سراسری شوق تلاوت، ویژه نخبگان طرح ملی تلاوت به دلیل شیوع کرونا اجرا نشد و در نظر داریم طی برنامه‌ریزی این دوره به صورت مجازی برگزار شود. شرکت‌کنندگان در این مسابقه به سبک‌های یکی از قراء مصری از جمله عبدالباسط، منشاوی، مصطفی اسماعیل و شحات محمد انور تلاوت خواهند کرد.

مقدم‌کیا درباره برنامه محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان سال آینده اظهار کرد: در صورتی که شرایط فراهم شود، افرادی برای برگزاری محافل قرآنی به کشورهایی چون لبنان، سوریه، عراق و ... اعزام خواهند شد.

منبع: