پویش حذف برنامه «مسلم پرو» به دلیل جاسوسی آمریکا از مسلمانان
کاربران شبکه های اجتماعی به دلیل جاسوسی ارتش آمریکا از مسلمانان حذف برنامه «مسلم پرو» را خواستار شدند.
كدخبر: 60566
1399/08/29

به گزارش مبشرین به نقل از الجزیره، در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر استفاده ارتش آمریکا از داده های مسلمانان برای جاسوسی از آنها، کاربران شبکه های اجتماعی خواستار حذف برنامه «مسلم پرو» شدند.

 

گزارش وب سایت « VICE» فاش کرد: ارتش آمریکا با یکی از شرکت های خصوصی به منظور خرید داده های مشتریان که تعداد آنها به 98 میلیون کاربر می رسد، به بهانه مبارزه با تروریسم توافق کرد.

 

ارتش آمریکا روز گذشته(سه شنبه 27 آبان 1399) اعتراف کرد: داده های مربوط به برنامه های تلفن همراه از جمله برنامه های اسلامی و دینی را خریداری کرده است که میلیون ها بار در سراسر جهان بارگیری شده است.

 

یک مسئول فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده آمریکا که وابسته به ارتش است، در یک بیانیه مطبوعاتی این اطلاعات را فاش کرد. اگرچه رسانه ها نام وی را فاش نکردند.

 

این مسئول نظامی گفت: داده ها برای کمک به آمریکا در عملیات خارج از این کشور خریداری می شود.

 

این اعتراف در نتیجه افشای گزارش تحقیقاتی جدید انجام گرفت که ارتش آمریکا داده های مشخصی از برنامه های تلفن همراه همچون برنامه معروف مسلم پرو را خریدار کرده است.

 

مجله اینترنتی « Motherboard» متعلق به شرکت پخش رسانه های دیجیتالی  کانادایی – آمریکایی « Vice Media» این تحقیقات را انجام داده است.

 

براساس این تحقیقات، مشهورترین برنامه های مورد هدف برنامه مسلم پرو است. این برنامه به کاربران یادآوری اوقات نماز و  تعیین جهت قبله را ارایه می دهد./شبستان

منبع: