طرح توسعه مسجد «چشام» انگلیس به زودی کلید می خورد
طرح توسعه مسجد«چشام» در «باکینگهام شر» انگلیس قرار است به زودی آغاز شود و برای این هدف بیش از ۱.۵ میلیون پوند باید هزینه شود.
كدخبر: 60527
1399/08/28

به گزارش مبشرین به نقل از « asianimage»، طرح توسعه مسجد«چشام» در «باکینگهام شر» بریتانیا قرار است به زودی آغاز شود و برای این هدف بیش از 1.5 میلیون پوند باید هزینه شود.

 

در کمپینی که برای جمع آوری پول برای توسعه این مسجد راه اندازی شده تا کنون 22 هزار پوند جمع آوری شده است.

 

متولیان مسجد اعلام کردند که قرار است یک مرکز آموزشی،یک سالن ورزشی و یک سالن اجتماعات به این مسجد اضافه شود.

 

برگزارکنندگان این مسجد در صفحه جمع آوری کمک های مالی گفته اند که این پول برای تأمین اعتبار تعدادی از پروژه های جدید استفاده خواهد شد.

 

از جمله این پروژه های جدید می توان به یک مرکز آموزشی ، یک مرکز زنان ، یک کتابخانه ، یک سالن اجتماعات ، یک سالن بدنسازی ، پارکینگ و مراکز درمانی و امکانات پشتیبانی بهداشت روان اشاره کرد.

 

مسجد «چشام»  که در شهر «چشام » در «باکینگهام شر» انگلیس قرار دارد در بازه زمانی سال های 2004 و 2005 میلادی ساخته شد.

 

ساختمان این مسجد برای اولین بار در «چشام» در سال 1970 میلادی بنا شد اما در سال 1979 میلادی این مسجد به دو خانه تبدیل شده با پلاک های 161 و 163 در خیابان «بلینگدون» منتقل شد تا به اکثریت خانواده های مسلمان در چشام نزدیک تر باشد.

 

هدف از فعالیت هایی که در مسجد چشام انجام می شود پیشبرد ایمان اسلامی از طریق ارائه طیف گسترده ای از خدمات معنوی ، آموزشی و اجتماعی غنی شده با ارزش های اسلامی است.

 

چشم انداز این مسجد تبدیل شدن به یک مرکز تعالی برای یادگیری و تمرین های اسلامی و فراهم آوردن چراغ راه برای کمک به مسلمانان و سایر جوامع ایمانی است که مایل به کسب دانش و درک عمیق تر از اسلام هستند ./شبستان

منبع: