تلاش ترکیه برای محاکمه شهروند متواری توهین‌کننده به قرآن
سازمان امنیت عمومی ترکیه از انجام اقدامات لازم برای بازگرداندن شهروند ترکیه‎ای توهین‌کننده به قرآن، که به روسیه گریخته است، به این کشور خبر داد.
كدخبر: 60517
1399/08/28

به گزارش مبشرین به نقل از پایگاه خبری turkey-breaking، این فرد «ابراهیم آتابی» نام دارد و چندی پیش ویدئویی را در فضای مجازی به اشتراک گذاشت که در آن نسخه‌ای از کلام وحی را پاره و به کلام وحی توهین کرده بود.

این فرد پس از توهین به ساحت قرآن کریم به روسیه گریخت و اکنون مسئولان سازمان امنیت عمومی ترکیه در پی بازگرداندن و محاکمه وی هستند.

در بیانیه این سازمان آمده است: سازمان امنیت عمومی ترکیه اقدامات لازم را به کار گرفته و از طریق رایزنی با روسیه در حال تلاش برای مجبور کردن «ابراهیم  آتابی» به بازگشت به ترکیه برای اجرای روند محاکمه است.

حرکت توهین‌آمیز این شهروند ترکیه‌ای موجی از خشم و غضب را در پی داشت و افکار عمومی این کشور بازداشت وی را خواستار شدند و در توئیتر هشتگ «#ابراهیم آتابی را بازداشت کنید» راه‌اندازی و ترند شد.

همچنین سازمان امنیت عمومی ترکیه اعلام کرده است که این فرد پس از ارتکاب ۱۱ جرم از ترکیه به روسیه گریخته و به همین دلیل پرونده قضایی علیه وی باز شده است و برای محاکمه به این کشور بازگردانده خواهد شد./ایکنا

منبع: