جدیدترین مطالعات نشان می‌دهد:
مواجهه فزاینده مسلمانان انگلیس با تبعیض اجتماعی
جدیدترین مطالعات نشان می‌دهد که مسلمانان انگلیس به ویژه جوانان بیش از اقلیت‌های دینی دیگر در زمینه‌های مختلف اجتماعی با تبعیض مواجه هستند.
كدخبر: 60514
1399/08/28
به گزارش مبشرین به نقل از آی‌نیوز، به تازگی نتایج دو تحقیق تازه درباره اسلام‌هراسی در جامعه انگلیس منتشر شده است. یکی از این تحقیقات نشان داد که در پی انتخاب کی‌یر استارمر (Keir Starer) به ریاست حزب کارگر انگلیس در آوریل ۲۰۲۰، اسلام‌هراسی در این حزب شدت گرفته است.
 
یک‌سوم اعضای مسلمان حزب کارگر اسلام‌هراسی را در این حزب تجربه کرده‌اند و نیمی از آنها معتقدند که رهبران حزب کمتر به آنها توجه می‌کنند. تحقیق دیگری از سوی مؤسسه وولف (Woolf Institute) در کمبریج نشان داد که مسلمانان بیش از پیروان ادیان دیگر با دیدگاه‌های منفی روبه‌رو می‌شوند.

مسلمانان انگلیس در زمینه‌های هنر، سیاست، علوم، تجارت، پزشکی، حقوق، ادبیات و سازمان‌های غیردولتی موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌اند. با این حال، مسلمان بودن در این کشور چندان ساده نیست. نسل سوم مسلمانان انگلیس نیز احساس می‌کنند که در جوامع خود تحت کنترل و نظارت شدید هستند.

«ایروم شهرین علی»، از محققان این پژوهش، می‌نویسد: جوانان مسلمان از سوی جوامع خود طرد می‌شوند. آنها کمتر از همه گروه‌های اقلیت دیگر با نگاه مثبت جامعه روبه‌رو هستند. بنا بر این تحقیق جدید، نهادهای دولتی، رسانه‌ها، مربیان، فعالان اجتماعی و حتی خانواده‌های این جوانان مسلمان از آنچه در ذهن و قلب این جوانان می‌گذرد، اطلاع ندارند./ایکنا
منبع: