نیاز مؤسسات قرآنی به کتب سطح‌بندی‌شده
مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بینات بوشهر به یکی از مشکلاتی که مؤسسه با آن درگیر است اشاره و بیان کرد: به کتاب‌های سطح‌بندی‌شده نیاز داریم، کتاب‌هایی که در دسترس هستند به ترتیب سن و سطح پیش نمی‌روند.
كدخبر: 60322
1399/08/21

به گزارش مبشرین، زهرا شهرآزاد فرد، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بینات بوشهر، در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: هم‌اکنون کلاس‌های قرآن در رشته‌های تجوید عمومی و تخصصی در حال برگزاری است. همچنین کارگاه صوت و لحن، روخوانی، روان‌خوانی و حفظ با آغاز تابستان به ‌صورت مجازی آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تمامی کلاس‌های حضوری مؤسسه تعطیل شده است، گفت: دوره‌های آموزش زبان عربی را نیز برگزار کرده‌ایم. همچنین در حال برگزاری کلاس‌های زبان انگلیسی با همکاری مؤسسه طاها هستیم، با این هدف که بتوانیم سبک زندگی اسلامی را در کنار آموزش زبان به مخاطبان‌مان ارائه دهیم. سبک زندگی اسلامی با سبکی از زندگی که در کتاب‌های زبان مؤسسات زبان آموزش داده می‌شود، متفاوت است. از این رو تصمیم گرفتیم به این حوزه وارد شویم و با آستان قدس هماهنگ کردیم که کتاب‌هایی برای تدریس معرفی شده و مطابق با آن کتاب‌ها در قالب زبان انگلیسی، سبک زندگی اسلامی را تدریس می‌کنیم.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بینات بوشهر اظهار کرد: دوره یک‌ساله کلاس‌های مداحی را نیز آغاز کرده‌ایم. اوایل تابستان استقبال از کلاس‌های مجازی مطلوب بود، اما از مهرماه استقبال از کلاس‌ها کم شده است.

وی ادامه داد: برای دوره‌های تفسیر و اخلاق به‌دنبال استاد خوب هستیم، اما تاکنون موفق نشده‌ایم. به این دلیل که سعی داریم زمان قرآن‌آموز به هدر نرود و در انتخاب اساتید دقت نظر داریم. البته در زمینه روخوانی، روان‌خوانی، صوت و تجوید، اساتید قابل و رتبه‌دار داریم؛ اما در مورد تفسیر و اخلاق موفق نشدیم که استادی را پیدا کنیم که از ویژگی‌های مورد نظر برخوردار باشد.

شهرآزاد به یکی از مشکلاتی که مؤسسه با آن درگیر است، اشاره و بیان کرد: به کتاب‌های سطح‌بندی‌شده نیاز داریم؛ اما متأسفانه از هر کجا که پیگیری کردیم موفق به یافتن چنین کتاب‌هایی نشدیم. کتاب‌ها سطح‌بندی منسجمی ندارند و به ترتیب سن و سطح پیش نمی‌روند و با ناشران و نویسندگان مختلف نیز تماس گرفته‌ایم، اما به نتیجه نرسیده‌ایم.

یادآور می‌شود، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بینات در شهر بوشهر، خیابان طالقانی، بلوار صدرا واقع شده است.

منبع: