تظاهرات مسلمانان بنگلادش از مسجد داکا تا سفارت فرانسه
حدود ۱۰ هزار بنگلادشی در «داکا »،پایتخت بنگلادش علیه فرانسه دست به تظاهرات زدند.
كدخبر: 59920
1399/08/07

به گزارش مبشرین  به نقل از «آسوشیتدپرس»،حدود 10 هزار بنگلادشی در «داکا »،پایتخت بنگلادش علیه فرانسه دست به تظاهرات زدند.

 

تظاهرکنندگان نمایش کاریکاتورهای پیامبر اسلام (ص) در فرانسه را تقبیح کردند و رهبر گروه تظاهرکننده  از مسلمانان در سراسر جهان خواست محصولات فرانسه را تحریم کنند.

 

معترضان بنرها و پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود : «همه مسلمانان جهان ، متحد شوید» و «تحریم فرانسه» را به همراه داشتند.

 

آنها همچنین برش بزرگی از عکس  « امانوئل ماکرون » رئیس جمهوری فرانسه را حمل  می کردند .

 

معترضان بنگلادشی در مقابل مسجد جامع «بیت المکرم »بنگلادش در داکا ، تجمع کردند و سپس راهپیمایی را به سمت سفارت فرانسه که در چند کیلومتری مسجد واقع شده است،آغاز کردند.

 

کشورهایی که دارای اکثریت مسلمان هستند از سخنان هفته گذشته مکرون که از محکومیت انتشار یا نمایش کاریکاتورهای پیامبر اکرم (ص) خودداری کرد ، خشمگین شده اند.

 

اظهارات مکرون پس از آن بود که یک نوجوان 18 ساله از نژاد چچنی در روز 16 اکتبر معلم فرانسوی را که کاریکاتورهای محمد را نشان داده بوددر نزدیکی پاریس به قتل رساند.

 

فرانسه هجو مذهبی را از جمله مطالبی می داند که تحت آزادی بیان قرار می گیرد ، در حالی که بسیاری از مسلمانان هرگونه حمله و توهین به پیامبر خود را یک جرم جدی می دانند./شبستان

منبع: