رئیس بهداشت گناوه:
مردم از برگزاری مراسم ختم اموات در منازل پرهیز کنند
رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: برگزاری مراسم ختم اموات در منزل بلحاظ فضای بسته خطرناک است و به عنوان یکی از عوامل انتشار این بیماری به شمار می‌آید.
كدخبر: 59889
1399/08/06

به گزارش مبشرین به نقل از ایرنا، محمد بازیاری روز سه شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان افزود: با وجود اینکه تاکنون ۸۰ نفر بر اثر مبتلا به بیماری کرونا در این شهرستان فوت کرده‌اند، اما  مراسم‌های تشییع و تدفین اموات همچنان با جمعیت بالا برگزار می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه مراسم ختم دیگر در مساجد برگزار نمی‌شود، مردم در خانه‌های خود که فضای کوچک‌تری است اقدام به برگزاری مجلس می‌کنند که این روش خطرناک و عامل انتشار بیماری کرونا است.

بازیاری  اظهارداشت: برگزاری چندین مراسم ختم و چهلم و سالگرد به‌طور همزمان باعث ازدیاد جمعیت و انتقال بیماری می‌شود.

وی گفت: اگرچه شهرستان گناوه هم‌اکنون در وضعیت بحرانی نیست اما با هرگونه سهل‌انگاری،  مسافرت و جابه جایی به کلان‌شهرهایی که در وضعیت قرمز هستند، تبدیل به وضعیت خطرناک می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه افزود: با توجه به اینکه در پیک سوم شیوع کرونا هستیم، همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها یاری‌رسان این مجموعه در کنترل بیماری باشند.
وی بیان کرد: همبستگی و همکاری خوبی بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان در روزهای ابتدایی شیوع کرونا وجود داشته است که نتایج خوبی دربرداشت.
بازیاری گفت: در بازیدهای میدانی صورت گرفته توسط بازرسان بهداشت محیط، اصناف ۶۰ درصد و ادارات حدود ۹۸ درصد از ماسک استفاده می‌کنند.
وی بیان کرد:  انوایی‌ها و دفاتر پیشخوان از مکان‌هایی هستند که عموم مردم به آنها مراجعه می‌کنند و نیاز هست متصدیان، پروتکل‌های بهداشتی را با دقت و وسواس بیشتری رعایت کنند.

منبع: