۲۰۰ میلیون تومان اجاره بهای موقوفات در استان بوشهر بخشیده شد
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر با تاکید برحمایت از آسیب دیدگان معیشتی و اقتصادی در حوزه کرونا گفت: در حمایت از آسیب‌دیدگان ناشی از بیماری کرونا، ۲۰۰ میلیون تومان از اجاره بهای موقوفات در این استان بخشیده شد.
كدخبر: 59748
1399/08/02

به گزارش مبشرین، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با تاکید بر رسیدگی به آسیب دیدگان کرونایی در حوزه اقتصاد و معیشت اظهار داشت: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون در 8 مرحله به یاری نیازمندان و آسیب دیدگان اقتصادی ناشی از خسارت کرونا شتافته و 24 هزار بسته غذایی توزیع کرده است.

وی، با بیان اینکه گروه‌های جهادی در بیمارستان‌ها برای یاری رساندن به کادر درمانی و پرستاری حضور یافتند گفت: در راستای رسیدگی به نیازمندان تاکنون 35 تن برنج ایرانی از درآمد موقوفات به افراد نیازمند کمک‌رسانی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به کمک‌ 3 میلیارد تومانی به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا خاطرنشان کرد: در طرح شمیم حسینی در ماه‌های محرم و صفر سبدهای کالا در اختیار نیازمندان، هیئت‌های مذهبی و آسیب دیدگان کرونایی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور توزیع ماسک رایگان و مواد ضدعفونی‌کننده در ایام شیوع ویروس کرونا در بین آحاد مردم در بقاع متبرک، مساجد، حسینیه‌ها و مناطق محروم را از دیگر فعالیت‌ها دانست و بیان کرد: در حمایت از آسیب‌دیدگان ناشی از بیماری کرونا، 200 میلیون تومان از اجاره بهای موقوفات در این استان بخشیده شد.

وی افزود: بر این اساس، اجاره‌بهای واحدهای تجاری، صنفی و خدماتی عرصه و اعیان وقف در اسفند و فروردین بخشیده شد.

وی با اشاره به رسیدگی به دانش آموزان نیازمند و بی‌بضاعت در تهیه و تامین لوازم‌التحریر در نقاط محروم و کم‌برخوردار تصریح کرد: در این زمینه بیش از 2 هزار بسته نوشت‌افزار همراه با کیف و تجهیزات مورد نیاز تحصیل، به ارزش هر بسته 250 هزار تومان بین دانش آموزان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از ادامه کمک‌رسانی به نیازمندان خبر داد و تاکید کرد: حرکت مومنانه در رسیدگی به افراد نیازمند از محل درآمد اوقاف و اجرای امینانه نیات واقفان ادامه دارد

منبع: