۳۰ سری جهیزیه به زوج های جوان دیری اهدا شد
۳۰ سری جهیزیه با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان با کمک منابع کمیته امداد امام خمینی و کمک یکی از افراد خیر روز پنجشنبه به زوج‌های جوان شهرستان دیر اهدا شد.
كدخبر: 59733
1399/08/01

 

به گزارش مبشرین به نقل از ایرنا، فرماندار دیر در این آیین گفت: در شرایط فعلی یکی از علت های افزایش سن ازدواج که نسبت به سایر علت ها ملموس تر است، مشکلات اقتصادی و معیشتی است که نگرانی در بین جوانان  ایجاد کرده است.

کریم علی حسنی افزود: راه حل این مشکل ورود نهادهای حمایتی و افراد خیر و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و حمایت دولت در قالب تسهیلات بانکی است.

وی گفت: در شرایط حاضر همه باید دست به دست همدیگر دهیم تا بتوانیم از مشکلات موجود عبور کنیم.

معاون حمایتی کمیته امداد استان بوشهر گفت: اهدای جهیزیه و ازدواج آسان یکی از اولویت های اساسی امداد در استان است.

مسلم انیژپور افزود: امداد به تنهایی قادر به تامین جهیزیه زوج های جوان نیست و در این راستا از ظرفیت افراد خیر ، شرکت ها و موسسات خیریه باید بهره گرفت.

وی گفت: امداد استان برای سال جاری ۸۰۰ مورد جهیزیه برای زوج های جوان با اعتبار هشت میلیارد تومان در نظر گرفته که اعتبارات امسال  امداد در این بخش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است و مابقی باید از ظرفیت افراد خیر و شرکت های پیرامونی تامین شود.

امام جمعه موقت بندر دیر گفت: همیاری با مستمندان و نیازمندان از سفارش بزرگان دین است.

حجت الاسلام ابراهیم بحرانی افزود: در شرایط فعلی جامعه بهترین و موثرترین کار ازدواج آسان و دوری از سخت گیری ها است.

رییس کمیته امداد امام شهرستان دیر گفت:  در هفت ماه امسال یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به ایتام واریز شده است و ۶۰۰ میلیون تومان نیز با کمک  افراد خیر جذب و در بخش تامین نیازهای ضروری منزل مددجویان هزینه شده است.

سید علی حسینی افزود: در برنامه کمک مومنانه کمیته امداد نیز با کمک سپاه پاسداران و مراکز نیکوکاری و افراد خیر۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بسته های غذایی و بهداشتی بین نیازمندان توزیع شد.

منبع: