بودجه 417‏ کانون فرهنگی در مساجد استان بوشهر قطع شد!
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر گفت: در دو سال گذشته(۹۷ و ۹۸) میزان اعتبار استانی‏ کانون‎ها به صفر رسید و تنها از محل اعتبارات ملی ۱۰ میلیارد ریال به این حوزه تخصیص پیدا کرد، اعتبار تخصیصی به این اداره جوابگوی نیازهای ۴۱۷ کانون فعال این استان نیست.
كدخبر: 58744
1399/07/30

به گزارش مبشرین به نقل از فارس، علیرضا پولاد در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در دو سال گذشته(۹۷ و ۹۸) میزان اعتبار استانی‏ کانون‎ها به صفر رسید و تنها از محل اعتبارات ملی ۱۰ میلیارد ریال به این حوزه تخصیص پیدا کرد، اعتبار تخصیصی به این اداره جوابگوی نیازهای ۴۱۷ کانون فعال این استان نیست.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر بیان کرد: با توجه به نیازهای کانون‎ها انتظار است در شهرستان‌‏ها، فرمانداران اهتمام جدی‌تری برای کمک به کانون‎های فرهنگی مساجد داشته باشند.

پولاد ادامه داد: در این زمینه در نشستی با نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی مقرر شد اعتبارات موردنیاز کانون‏‌های شهرستان به صورت اولویت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: امروز فرهنگ در کشور و استان مظلوم واقع شده و رسانه‌ها باید با توجه به اهمیت این بخش تاثیرگذار جامعه نسبت به اطلاع رسانی اهتمام ویژه داشته باشند.

پولاد با اشاره به هشتمین سال بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اعضاء کانون ها اظهار داشت: با بصیرت رهبر انقلاب رشد و پیشرفت کانون‎‌ها در مساجد بر اساس قرآن و پشتوانه رهبری بیشتر شده اما همچنان جایی برای رشد آنها وجود دارد.

پولاد عنوان کرد: امروز تعامل و همکاری دستگاه ‌ای اجرایی همچون بسیج، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد مسکن و سازمان بهزیستی با ستاد کانون‌های فرهنگی هنری به گونه‌ای است که سطع فعالیت را افزایش داده و توانسته باعث ایجاد حلقه مردم و بانیان و روحانیون مساجد ‌شود.

پولاد اظهار داشت: توسعه کمی برنامه‌ها در کانون‌ها رشد چشمگیری داشته اما در چند سال اخیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان بوشهر به کیفیت نیز توجه ویژه کرده‌است. 

وی افزود: در استان بوشهر اکنون ۴۱۷ کانون مشغول فعالیت هستند که این کانون‎ها با بیش از ۳۵ هزار نفر عضو از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۰ عنوان برنامه فرهنگی اجرا کردند.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر اضافه کرد: یکهزار و ۷۰۰ برنامه و فعالیت نیز در ماه‌های محرم و صفر در مساجد با همکاری کانون‌ها اجرا شد که با توجه به شیوع ویروس کرونا، برنامه‌ها با رعایت فاصله گذاری و در فضای مجازی پخش شد.

پولاد همچنین اظهار کرد: ۲۳۰ فعالیت نیز از قبیل تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، راه‌اندازی کارگاه‌های تولید اقلام بهداشتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی اجرایی شده‌است.

پولاد یادآورشد: طرح ملی "ایرانِ قوی" نیز به عنوان فرصتی مناسب برای حرکت به سوی تمدن ایرانی اسلامی با هدف جریان سازی گفتمان ایران قوی، حضور هدفمند و توانمند بچه‌های مسجد در فضای مجازی با محوریت مواردی همچون مسجد و گام دوم انقلاب، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت ایران اسلامی در سطح استان اجرا خواهد ‌شد.

منبع: