امام جمعه بوشهر:
حفظ اقتدار ملی با محاسبه صحیح تهدید‌ها و ظرفیت‌ها
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: لازمه حفظ اقتدار و هویت ملی محاسبه صحیح و عقلایی از تهدید‌ها و ظرفیت هاست.
كدخبر: 58610
1399/07/26

به گزارش مبشرین، آیت الله صفایی بوشهری در پیام آدینه که امروز منتشر شد با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با دانش آموختگان دانشگاه های افسری نیروهای مسلح گفت: لازمه حفظ اقتدار و هویت ملی و تأمین منافع ملی محاسبه صحیح و عقلایی از تهدیدها و ظرفیتهای: قدرت دفاعی و استحکام ثبات اقتصادی و مشکلات معیشتی و اقتصادی می باشد و حل مشکلات معیشتی و اقتصادی به شرط (تلاش شبانه روزی مسؤولان) و (مدیریت قویع جامع و خستگی ناپذیر) و (تمرکز بر تولید داخلی) قابل حل است.

وی افزود: روز جهانی ریشه کنی فقر ۲۶مهر ماه نماد زمانی آثار مخرب فقر و استضعاف در جغرافیای زمانی است همان چیزی که اسلام بر رفع و دفع آن تاکید بسیار دارند.بر همگان به ویژه مسؤولان لازم است در عرصه ریشه کنی فقر تلاشی کار آمد داشته باشند تا نیاز ضروری نیازمندان بر طرف شده و عدالت اجتماعی تحقق پذیرد و شاهد آثار شوم فقر در زندگی آنان نباشیم.

آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: هم اینک شرایط معیشتی بسیاری از مردم عزیز نیازمند مساعدت های جدی می باشد و در مسئله نیاز دانش آموزان به دستگاه های ارتباطی دروس مجازی لازم است مسؤولان به ویژه نهادهای حمایتی مانند کمیته محترم امام راحل عظیم الشأن و خیرین تدابیر و اقدامات لازم و سریع به عمل آورند.

وی گفت: به تمامی مسؤولان محترم در عرصه کشاورزی و صنعت معدن و تجارت وضعیت سخت نخل داران عزیز و تولید و تجارت خرما را متذکر می شوم و در این باره با نگاه حمایت از نخل داران، تدابیر جدی و سریع اندیشیده و اقدامات لازم در مراحل: تبدیل سیستم سنتی کاشت به سیستم نوین آبیاری برداشت و نگهداری صحیح و علمی. توسعه گسترده صنایع تبدیلی و فرآوری های نوین و بسته بندی مناسب.

تبیین استاندارد بهداشتی آن به ویژه در شرایط کنونی.رونق تجارت ملی و فرا ملی آن به عمل آورند و هر چه زودتر شهرک بزرگ صنعتی خرما که تمامی این امور در آن قرار دارد و موافقت اصولی آن نیز اخذ شده است احداث گردد.

منبع: