هدیه شورای هیئات مذهبی برای کشف پیکر شهیدِ بازنگشتۀ خان‌طومان
رئیس شورای هیئات مذهبی کشور با اشاره تنها شهید رحیم کابلی به عنوان تنها شهید گمنام از بین ۱۳ شهید مازندرانی خان‌طومان، تاکید کرد: از گروه تفحص درخواست دارم تا پیکر شهید کابلی را با تلاش مضاعف پیدا و کشف کنند. به گروه تفحصی که پیکر این عزیز را کشف کنند و باعث تسلی خانواده ایشان شوند، هدیه سه روز اقامت در جوار آستان امام مهربانی‌ها تقدیم می‌شود.
كدخبر: 58591
1399/07/25

به گزارش مبشرین به نقل از ایسنا، نوشاد نوشادی گفت: جنگیدن در دیار غربت به عشق اهل‌بیت علیهم‌السلام آن هم درحالی‌که کشور به‌ظاهر در حال جنگیدن نیست و به مرزهای آن تجاوزی نشده کار مردان غیوری است که غریبانه جز به شهادت در راه به چیز دیگری نیندیشیده‌اند. شهدای مدافع حرم هرگز برای این که دیده شوند یا از آن‌ها به‌عنوان قهرمان یاد کنند نجنگیده‌اند. آن‌ها خالصانه جان خویش را در راه خدا فدا کردند. ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز/ کان سوخته را جان شد و آواز نیامد.

وی افزود: امروز اگر کشور اسلامی ما عزتی در منطقه دارد، اگر دست داعش و تکفیری‌های خونخوار حتی نزدیک به مرزهای ما نشده، اگر طاغوت بزرگی همچون آمریکا همواره از اقتدار این نظام در هراس است، همه به برکت  خون شهدای مدافع حرم است. حال خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم را کسی درک نخواهد کرد، چنانکه درک مقام و جایگاه واقعی شما نیز کار هر کسی نیست. ما هر کاری برای تجلیل و بزرگداشت شما عزیزان انجام بدهیم باز قدر و جایگاه شما اجل از آن است.

نوشادی ادامه داد: اینجانب ضمن کرنش، تعظیم و تکریم در مقابل صبر و استقامت شما عزیزان، رشادت‌های مثال‌زدنی شهدای خان طومان را که اینک پیکرهای پاکشان پس از سال‌ها به میهن عزیزمان بازگشته می‌ستایم و آرزو می‌کنم که مقام این شهدای بزرگ آنچنان که هست به جهانیان شناسانده شود و از گروه تفحص درخواست دارم تا شهید شاخص هیئات مذهبی و رئیس شورای هیئات مذهبی بهشهر را که جان خود را به همراه شهدای تازه تفحص شده خان طومان فدای دفاع از حرم و امنیت ایران اسلامی کرد، با تلاش مضاعف پیدا و کشف کنند.

رئیس شورای هیئات مذهبی کشور در ادامه گفت: سردارِ حسینی و هیاتی ما شهید کابلی، در شورای هیئت‌های مذهبی سطح کشور در زمینه جنگ نرم و فرهنگی تلاش داشت و اندیشه، اندوخته و سرمایه ارزنده‌ای برای ترویج و گسترش سیره امام حسین (علیه‌السلام) فراهم می‌کرد.

وی به برخی از ویژگی‌های اخلاقی این شهید اشاره کرد و گفت: به منظور بسط و گسترش ایده، افکار و اعتقاد شهید کابلی و فراگیر کردن ویژگی و گفتمان این شهید در دشمن‌ستیزی و ولایتمداری که به عنوان مدافع حرم در خان‌طومان مجاهدت داشته و درجه رفیع شهادت رسید این شهید بزرگوار، شهید شاخص هیئات مذهبی کشور در سال ۹۵ انتخاب شد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی  کشور افزود: انتشار وصیت نامه، زندگی‌نامه و سجایای اخلاقی شهید کابلی می‌تواند برای جامعه و هیات‌های مذهبی کشور الگو قرار گیرد و برای تحقق این امر از هیچ تلاشی دریغ نداریم.

نوشادی بیان کرد: معتقدیم هیئت‌های مذهبی کارکرد منحصر به فردی دارد و ایجاد عزت و غرور ملی از دریچه هیات‌های مذهبی با راهبرد دشمن‌ستیزی و ولایتمداری در زمره کارکرد انحصاری هیات‌های مذهبی قرار دارد و همگان نیک می‌دانند مدفعان حرم پرورش‌یافته مکتب امام حسین (ع) و از بستر مجالس و هیئات مذهبی هستند.

وی در پایان اظهار کرد: به گروه تفحصی که پیکر این عزیز را کشف کنند و باعث تسلی خانواده ایشان شوند از طرف شورای هیئات مذهبی و به نمایندگی ۹۰ هزار هیئت مذهبی، هدیه سه روز اقامت در جوار آستان امام مهربانی‌ها تقدیم می‌شود.

منبع: