با رعایت اصول بهداشتی؛
زیارت از راه دور پیامبر(ص) در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار شد
مراسم قرائت زیارت از راه دور پیامبر(ص) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار شد.
كدخبر: 58585
1399/07/25

به گزارش مبشرین به نقل از مهر، مردم ولایی و دوستدار خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام استان بوشهر، صبح جمعه با شعار لبیک یا رسول الله حضور حماسی و گسترده‌ای در مراسم قرائت زیارت پیامبر اعظم (ص) از راه دور، داشتند.

زن و مرد و کودک و پیر و جوان همه با پای دل و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و زدن ماسک گرد هم جمع شده بودند تا سهمی در بزرگداشت شخصیت پیامبر مهربانی‌ها داشته باشند و این گونه در سوگ ختم المرسلین عزاداری کنند.

فضای کوچه‌های اطراف محل‌های برگزاری مراسم آکنده از عطر محمدی شده بود تا شاهد جلوه‌های زیبایی از عشق ورزی مردمان این دیار به پیامبر اسلام باشیم.

در شهرستان دیر آئین قرائت زیارت پیامبر اعظم (ص) از راه دور در کنار مسجد فاطمه الزهرا (س) با حضور گسترده مردم این شهر برگزار شد.

امام جمعه بندر دیر این این مراسم اظهار داشت: امروز در سوگ پدر روحانی و معنوی خود که ۲۳ سال انواع ناملایمات و زخم‌ها را برای هدایت جامعه بشری تحمل کرد، گرد هم جمع شده‌ایم تا از او درس بگیریم.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی با بیان اینکه باید پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین را بشناسیم، افزود: در زیارت پیامبر که امروز می‌خوانیم، هم مسئولیت و کار بزرگی که ایشان داشت و هم موقعیت و جایگاه وی عنوان شده است.

وی عنوان کرد: حضرت محمد (ص) دین و آئینی بر اساس عقلانیت و منطق آورد و منادی علم و دانش بود.

امام جمعه دیر با تاکید بر لزوم مطالعه دقیق تاریخ، گفت: اگر ما شناخت درستی از پیشوایان خود نداشته باشیم، روایت‌های تحریف شده به ما ارائه می‌شود.

وی افزود: گاهی اوقات از کربلا که باید درس عزت و ایستادگی بگیریم، روایتی ارائه می‌دهند که باید از کربلا درس مذاکره بگیریم.

حسینی با اعلام اینکه موقعیت امام حسن (ع) با زمان امروز ما متفاوت است، تاکید کرد: مقایسه کردن صلح امام حسن (ع) با وضعیت امروز ما و اینکه باید درس صلح بگیریم و مثلاً با آمریکا کنار بیاییم، درست نیست.

وی پیامبر اسلام (ص) را جامع صفات تمام انبیای الهی برشمرد و بیان کرد: در این روز هم معرفت و شناخت خود را نسبت به این شخصیت بیشتر کنیم و هم به ایشان ایمان بیاوریم.

امام جمعه دیر افزود: این پیام پیامبر را با تمام وجودمان بپذیریم که آنچه عامل سعادت و خوشبختی ما است، پیروی از قرآن و اهل بیت پیامبر است.

وی با اشاره به اینکه قرآن و اهل بیت مکمل و هر دو در کنار هم هستند، خاطرنشان کرد: امروز یاری پیامبر این است که نسبت به هتاکی به ایشان و مقدسات دین بی تفاوت نباشیم.

حسینی با اشاره به آمار بالای شیوع کرونا، خواستار رعایت دستورات بهداشتی شد و افزود: در این وضعیت عده‌ای واقعاً وضع زندگیشان خوب نیست و باید به آنها کمک کنیم.

امام جمعه دیر با بیان اینکه عقلانیت یعنی دقیق محاسبه کردن و بر اساس آن تصمیم گرفتن، اظهار کرد: اگر منطق ما این باشد که بگوییم آدم نباید در سیل و آتش برود، با این حساب نباید آتش‌نشانان وارد آتش شوند و یا نباید کسی جبهه می‌رفت؛ اینکه عقلانیت نیست.

وی افزود: اگر شجاعت نباشد، بهترین تدبیر هم باشد که بعضی جاها نیست، کاری پیش نخواهد رفت.

حسینی گفت: از پیامبر اسلام (ص) درس شجاعت، استقامت، نهراسیدن از دشمن، اخلاق، فروتنی و همسانی با مردم را بیاموزیم.

به گزارش مهر، در این آئین حجت الاسلام سید محمد کراماتی زیارت پیامبر اعظم (ص) از بعید را قرائت کرد.

منبع: