۲۶ میلیارد ریال به افراد کم بضاعت استان بوشهر کمک شد
مدیر قرارگاه جهادی امام رضا (ع) استان بوشهر گفت: بیش از ۲۶ میلیارد ریال در کمک به خانواده‌ها و افراد کم بضاعت استان بوشهر طی نیمه نخست امسال پرداخت شده است.
كدخبر: 58583
1399/07/25

به گزارش مبشرین، رضا صداقت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با تسلیت  رحلت جانکاه حضرت رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار داشت: قرارگاه جهادی امام رضا (ع) استان بوشهر در سال جاری فعالیت‌های گسترده‌ای را در راستای خدمات‌دهی به مردم و افراد کم‌بضاعت داشته است.

وی با اشاره به برنامه‌های قرارگاه جهادی امام رضا (ع) استان بوشهر در زمینه محرومیت‌زدایی در استان تصریح کرد: بخش اعظمی از فعالیت‌های این قرارگاه در فصل تابستان صرف تجهیز و تعمیر سیستم‌های سرمایشی برای خانواده‌های نیازمند شده است.

صداقت افزود: با رایزنی صورت گرفته با نهادها و ارگان‌های دولتی بخشی از این تجهیزات از طریق این دستگاه‌ها تأمین شده بود که پس از تعمیر و رفع عیب در اختیار خانواده‌ها قرار داده شده است.

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) استان بوشهر با اشاره به کمک بیش از 26 میلیارد ریالی به خانواده‌ها و افراد کم بضاعت استان بوشهر  تصریح کرد:  بیش از 8 میلیارد ریال در بخش تهیه بسته‌های معیشتی و کمک معیشتی هزینه و در روستاها و مناطق کم برخوردار استان بوشهر توزیع شده است.

وی تأمین و اهدا بسته‌های کمک تحصیلی به دانش آموزان نیازمند را از دیگر فعالیت‌ها دانست و بیان کرد: در این راستا کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و بدهکار، تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا، کمک هزینه ساخت مسکن، پرداخت کمک هزینه درمان به خانواده‌های ایتام و بی سرپرست و بدسرپرست از دیگر فعالیت‌ها است.

صداقت با اشاره به کمک‌های نقدی و جنسی به هیئت‌های عزاداری در ماه محرم خاطرنشان کرد: در این فعالیت‌ها  قرارگاه جهادی امام رضا (ع) استان بوشهر نقش مهمی داشته است.

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) استان بوشهر با اشاره به برنامه‌های مهم و اولویت دار این قرارگاه در شش ماهه دوم  امسال گفت: ساخت مدرسه در یکی از مناطق شهرستان دشتستان از مهمترین فعالیت‌های قرارگاه در نیمه دوم امسال است که امیدواریم این مدرسه برای سال تحصیلی آینده تکمیل شود.

وی با اشاره به حادثه تأسف بار آتش سوزی بازار دیلم و از بین رفتن کامل محل کسب و کار و امرار معاش بازاریان دیلم گفت: قرار شده است کسبه آسیب دیده به قرارگاه استان برای انجام امورات مقتضی معرفی شوند که بخشی دیگر از اقدامات این قرارگاه در نیمه دوم امسال است.

هیئت‌های مذهبی در ایام ماه محرم و صفر به یاری نیازمندان شتافتند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تسلیت ایام سوگواری 28 و 30 صفر اظهار داشت:برنامه‌هایی ویژه در سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) در استان بوشهردر حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی با اشاره به حضور روحانیون و مبلغان در آیین‌های دهه آخر ماه صفر تصریح کرد: مبلغان در نقاط مختلف استان بوشهر اعزام و در فضاهای حقیقی با رعایت دستورالعمل بهداشتی شامل استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌‌کنند.

وی با تاکید در مقابله با کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزود: برای مصون ماندن سوگواران از ویروس کرونا، پویش هرخانه یک حسینیه و هر هم‌استانی یک زائر در مراسم دهه آخر ماه صفر اجرا شده است در این ایام برنامه‌های سوگواری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در نقاط مختلف استان بوشهر پخش می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر توزیع کمک‌های مومنانه را از دیگر برنامه‌ها در دهه آخر ماه صفر دانست و تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی در رسیدگی به نیازمندان در قالب کمک‌های مومنانه نقش مهمی داشته‌اند که این کمک‌ها در دهه آخر ماه صفر ادامه دارد.

سروستانی با تاکید بر این نکته که ایستادگی در برابر دشمنان و مهربانی با مسلمانان بر اساس سیره پیامبر اسلام (ص) رمز موفقیت امت اسلامی است خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) هیچ وقت در برابر دشمنان نترسیدند و نه لرزیدند بلکه با اقتدار مسیر الهی را دنبال کردند و همین رمز موفقیت ایشان بود.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) درس شجاعت، ایستادگی و مقاومت را به همه انسان‌های آزاده داد تا در برابر دشمنان خدا در هر عصری با اقتدار بایستند گفت: در تاریخ نمونه‌های زیادی داشتیم که دچار اشتباه شدند و فکر کردند با نرمش در برابر دشمنان می‌توانند به حیات خودشان ادامه بدهند در حالی که شکست خوردند و کسانیکه نیم نگاهی به سمت دشمنان انقلاب داشتند در مقابل دشمن نتوانستند به نتیجه برسند.

 

منبع: