مراکز اسلامی اروپا در سوگ پیامبر رحمت
مراکز اسلامی در شهرها و کشورهای مختلف اروپا هم زمان با شب رحلت نبی مکرم اسلام جضرت محمد مصطفی(ص) این مناسبت را به سوگ می‌نشینند.
كدخبر: 58571
1399/07/25

به گزارش ایکنا؛ امشب هم زمان با شب ۲۸ صفر و سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسین مجتبی(ع) مرکز اسلامی و فرهنگی اهل بیت(ع) سوئیس از ساعت ۱۹ تا ۲۱ به وقت محلی مراسم سخنرانی و سوگواری برگزار می‌کند.

این مراسم به دلیل شیوع کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور ۴۰ نفر از آقایان و بانوان که از طریق سایت مرکز نام‌نویسی کرده‌اند برگزار می‌شود.

فردا شب نیز این مرکز مراسم شهادت امام رضا(ع) برگزار می‌کند و ساعت این مراسم نیز ۱۹ تا ۲۱ به وقت محلی اعلام شده است.

برلین

مرکز اسلامی امام علی(ع) برلین نیز اعلام کرد: به مناسبت رحلت رسول مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) امروز پنجشنبه ۱۵ اکتبر ۲۰۲۰ برابر با ۲۴ مهرماه از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه مراسم عزاداری در این مرکز برگزار می‌شود.

حضور در مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ثبت نام قبلی امکان پذیر است و شرکت‌کنندگان باید ماسک، سجاده و مهر همراه داشته باشند.

هامبورگ

مرکز اسلامی هامبورگ نیز امشب و فردا شب از اذان مغرب مراسم آخر ماه صفر به مناسبت رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و سالروز شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی و امام رضا (عليهما السلام) برگزار می‌کند.

مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ظرفیت ۶۰ نفر و فقط با ثبت نام اینترنتی برگزار می‌شود و  ضروری است که شرکت کنندگان ماسک، ‌سجاده و مهر همراه داشته باشند.

سوئد

در مرکز اسلامی امام علی (ع) استکهلم، پایتخت سوئد نیز ویژه برنامه روزهای پایانی ماه صفر از امشب، ۲۴ مهر آغاز می‌شود و به مدت ۳ شب تا روز شنبه ۱۷ اکتبر ادامه خواهد یافت.

برنامه‌ها شامل تلاوت قرآن کریم، زیارات وارده، سخنرانی، عزاداری و مرثیه سرایی خواهد بود و این برنامه از ساعت ۱۸:۳۰ تنها با حضور ۵۰ نفر برگزار می‌شود.

سخنران مراسم، حجت الاسلام والمسلمین علی شمالی از انگلیس و مداح حاج حسين شيرازى خواهد بود.

وین

همچنین مرکز اسلامی امام علی(ع) وین، پایتخت اتریش امشب میزبان عزاداران رحلت پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) است و این برنامه از ساعت ۱۹:۱۵ به وقت محلی با تلاوت آیاتی از قرآن آغاز می‌شود.

سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری، امام و مدیر مرکز اسلامی امام علی(ع) وین و مرثیه سرایی از برنامه‌های این مراسم است و فردا شب، ۲۵ مهرماه نیز در همین مرکز مراسم سوگواری سالروز شهادت امام رضا(ع) برگزار می‌شود./ایکنا

منبع: