۳۰ میلیارد ریال به مستمندان استان بوشهر کمک شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهرگفت: امسال در ۸ مرحله کمک‌های مومنانه، از محل نیت‌های وقف کنندگان معادل ۳۰ میلیارد ریال به نیازمندان این استان کمک شد.
كدخبر: 58564
1399/07/24

به گزارش مبشرین، حجت الااسلام محمد رضا اسماعیل‌ پور روز پنج شنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: این کمک‌های مومنانه در دو قالب بسته‌های غذایی کمک معیشتی و بسته‌های لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند انجام شد.

وی بیان کرد: استان بوشهر بیش از ۴۰۰ موقوفه منفعتی دارد که با نیت‌های کمک به مساجد، کمک به مستمندان، نشر معارف و زیارت ائمه  اطهار از سوی نیکوکاران وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اظهارکرد: رعایت اولویت در وقف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و وقف کننده‌ها به اسلام شناسی و فردی که از نیازهای جامعه آگاهی دارد مراجعه کنند.

اسماعیل‌پور گفت: با توجه به تعداد موقوفات موجود با نیت‌های مشخص، اقدام به وقف با نیت‌های قرآن، حوزه‌های علمیه، سلامت، ازدواج آسان و مسکن جوانان به دلیل تعداد کمتر موقوفه با این نیت‌ها،  در استان اولویت دارد.

وی یادآورشد: در حال حاضر بیشترین نیات موقوفات استان مربوط به روضه خوانی و  اقامه عزاداری امام حسین (ع) و برپایی تعزیه است.

اسماعیل پورگفت: درآمد موقوفات بوشهر علاوه بر رفع نیازمندی‌ها و مشکلات اجتماعی، درزمینه ترویج امور فرهنگی و قرآنی صرف می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ادامه داد: در حال حاضر ۵۴ شناسه فرهنگی وقف در بوشهر وجود دارد که به صورت مستقل یا با همکاری دستگاه‌های اجرایی فعال است.

وی اضافه کرد: اعزام مبلغین، برپایی تکایا و برگزاری مسابقات قرآن کریم بخشی دیگر از برنامه‌های فرهنگی اجرا شده از محل موقوفات استان است.

اسماعیل پور گفت: وقف به عنوان صدقه جاریه در فرهنگ اسلامی ۱۴ قرن سابقه دارد طوریکه پیامبر (ص) و امامان (ع) موقوفه داشته‌اند و این فریضه به زیبایی در سخن این بزرگان نمود یافته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت:بر اساس آیات قرآن خداوند در این معامله جنسی با ارزش کم و معیوب را نیز می‌خرد، با بهایی گران هم می‌خرد و واقف را به بهشت می‌برد.

وی با بیان اینکه وظیفه ما احیای وقف و تشویق جامعه به وقف به عنوان خیری ماندگار است، اظهار کرد: رسانه‌های استان بوشهر اعم از صوتی، تصویری و مکتوب در پوشش برنامه‌های اداره کل اوقاف بوشهر تلاش دارند و با توجه به تاثیر آنها در ترویج این فرهنگ، انتظار می‌رود  در آینده نیز در زمینه معرفی سنت وقف و تشویق جامعه به این سمت بکوشند.

منبع: