ارزش بازار حلال در ایتالیا ۵ میلیارد دلار است
مرجع جهانی حلال، یک سازمان صدور گواهینامه حلال بین المللی که در ایتالیا مستقر است به تازگی اعلام کرده که قصد دارد خدماتش را به جامعه مسلمانان انگلیس ارائه دهد.
كدخبر: 58556
1399/07/24

به گزارش مبشرین به نقل از efanews، یک سازمان صدور گواهینامه حلال ایتالیایی با نام «مرجع جهانی حلال» تصمیم گرفته خدمات خود را در انگلستان و به جامعه مسلمانان این کشور اروپایی نیز ارائه دهد.

در ایتالیا در حال حاضر چندین شرکت غذایی مانند موتی، گرانارولو ، پومی و پارمالات وجود دارند که گواهینامه حلال را از طریق این نهاد کسب کرده‌اند ، که به آنها اجازه می‌دهد بدون محدودیت به هر کشوری که می‌خواهند محصولاتشان را صادر کنند. در این بازار فرصتی عالی برای شرکت‌ها  فراهم ساخته تا بتوانند تجارت‌شان را به کشورهای اسلامی و شرقی گسترش دهند.

درحالی که ارزش بازار حلال در ایتالیا ۵ میلیارد دلار تخمین زده شد ، و مصرف جهانی حلال در سال ۲۰۱۸ از ۲.۳ تریلیون دلار فراتر رفته است، که ۱.۳ تریلیون دلار آن فقط در بخش مواد غذایی و آشامیدنی مرتبط می‌شود، یکی دیگر از عناصر اصلی که شرکت‌های ایتالیایی را به سمت صدور گواهینامه محصولاتشان سوق می‌دهد، افزایش روبروش مسلمانان در جهان و رشد چشمگیر تقاضا از سوی آنان برای محصولات و کالاهای اسلامی است. به علاوه مصرف‌کنندگان کالاها در خاورمیانه نیز به محصولات ساخت ایتالیا علاقه نشان می‌دهند و داشتن گواهینامه حلال راه را برای دسترسی به این بازار بزرگ باز خواهد کرد.

ثاقب محمد، مدیر منطقه‌ای شعبه انگلیس گفت: دسترسی به مصرف‌کنندگان مسلمان به محصولی که واقعاً حلال باشد و از این مسئله اطمینان داشته باشید آسان نیست، اما  مرجع جهانی حلال یکی از معدود سازمان‌های جهان است که واقعاً قلب و روح خود را برای این هدف قرار می‌دهد. من مطمئن هستم که با همکاری یکدیگر قادر به تغییر این بازار خواهیم بود.

گفتنی است کشورهای مسلمان‌نشین با استانداردهای متفاوتی برای تایید صلاحیت حلال برخوردار هستند و همین مسئله سبب شده که گواهینامه‌های حلال در سطح بین المللی شناخته نشده و بسیاری از کشورها اجازه ورود محصولات را با برخی گواهینامه‌ها ندهند. در همین راستا مرجع جهانی حلال توانسته یک استاندارد صدور گواهینامه ایجاد کند که توسط نهادهای اعتباربخشی تمام ملل جهان تایید شده باشد و تا به امروز معتبرترین مرجع صدور گواهینامه در جهان و همچنین یکی از معدود ارگان‌های موجود در اروپا است که به شرکت‌ها امکان دسترسی به بازار حلال در کشورهایی مانند سنگاپور، ترکیه، اندونزی و مالزی را می‌دهد./حوزه

منبع: