بهبودی بیان کرد:
بررسی آئین‌نامه صدور مجوز مؤسسات قرآنی در کمیته هماهنگی
کمیته هماهنگی ویژه صدور مجوز مؤسسات قرآنی ـ مردمی با موضوع بررسی آئین‌نامه‌ ویژه صدور مجوز مؤسسات زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
كدخبر: 57377
1399/07/19

به گزارش مبشرین، حسین بهبودی، مدیر اداره توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا، از برگزاری کمیته هماهنگی ویژه صدور مجوز مؤسسات قرآنی ـ مردمی با موضوع بررسی آئین‌نامه‌ ویژه صدور مجوز مؤسسات قرآنی خبر داد و گفت: در آخرین جلسه کمیته هماهنگی که با حضور نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و بندهای مختلف آئین‌نامه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بخش اول این آئین‌نامه، که شامل جزئیات مربوط به شرایط مؤسسات قرآنی و نحوه صدور مجوز تأسیس برای مؤسسات است، برای اظهارنظر صاحب‌نظران در این زمینه به استان‌ها ارسال شده تا اگر احیاناً نقطه‌نظراتی وجود داشت، احصا و لحاظ شود.

مدیر اداره توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن تصریح کرد: بخش دوم این آئین‌نامه نیز که شامل شیوه‌‌نامه الحاقی است در موضوعات مختلف همچون نحوه ارزیابی و بررسی تخلفات مؤسسات و ... طی جلسات آتی کمیته ارزیابی، رسیدگی خواهد شد.

بهبودی بیان کرد: پس از اتمام کار کمیته هماهنگی ویژه صدور مجوز مؤسسات قرآنی ـ مردمی، آئین‌نامه مصوب کمیته برای تصویب نهایی به هیئت هماهنگی ویژه صدور مجوز مؤسسات قرآنی، که متشکل از مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ارسال خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: همچنین، پرونده ۱۰ مؤسسه قرآنی نیز تکمیل شده است که صلاحیت تأسیس این مؤسسات و نکات مربوط به شرایط آن‌ها برای راه‌اندازی مؤسسه، در جلسات آتی بررسی خواهد شد.

منبع: