رئیس سازمان دارالقرآن الکریم:
فعالیت ۱۰ هزار مؤسسه و خانه قرآنی در کشور
حجت‌الاسلام صباغ‌زاده در سفر خود به استان آذربایجان شرقی از فعالیت ۱۰ هزار مؤسسه و خانه قرآن در کشور خبر داد و گفت: از این میان ۵۴۰ مؤسسه و خانه قرآنی سهم استان آذربایجان شرقی است.
كدخبر: 57181
1399/07/14

به گزارش مبشرین به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم در مراسم تجلیل از منتخبان قرآنی دارالقرآن حسین بن علی(ع) استان آذربایجان شرقی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با ضرورت بهره‌گیری از قرآن در بخش‌های مختلف جامعه، گفت: در جامعه ما آن میزانی که باید مفاهیم قرآنی ساری و جاری باشد نیست؛ بنابراین باید فضای تأثیرگذاری را توسعه دهیم و جمعیت بیشتری از مردم را به جمع قرآنیان جذب کنیم.

 

وی با تأکید بر اینکه قرآنی شدن جامعه در گام دوم انقلاب به ‌همت تمام اقشار مختلف جامعه تحقق پیدا می‌کند، افزود: مردم باید در کنار انس و الفت با قرآن که نقطه خوبی برای شروع است، زندگی قرآنی نیز داشته باشند که این هدف غایی سازمان دارالقرآن الکریم است.

 

به گفته رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم، اگر ما قواعد زندگی را از قرآن استخراج و بر اساس آن زندگی کنیم بی شک، تمام مشکلات دنیا و آخرتمان حل خواهد شد.

 

تربیت قرآن‌محور در دستور کار است

حجت‌الاسلام اخوان ‌صباغ ادامه داد: درصددیم سازمان دارالقرآن الکریم به‌عنوان متولی گفتمان قرآنی در کشور شناخته شود و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز این امر را به‌عنوان یک اولویت برای سازمان مشخص کرده است، از همین رو تربیت قرآن، ‌محور و گفتمان قرآنی در دستور کار قرار گرفته است.

 

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه حمایت از رخدادهای بزرگ قرآنی در کشور جزئی از اولویت‌های ما محسوب می‌شود تصریح کرد: حمایت از مؤسسات قرآنی و واسپاری بسیاری از موضوعات به مؤسسات شاخص و حمایت از شاخص‌ها و الگوساری مؤسسات نیز در دستور کار خواهد بود.

 

به گفته وی، ۳۷ سال از تأسیس سازمان دارالقرآن که برای تصحیح و نوشتن کتابت قرآن ایجاد شده می گذرد که بعد از آن رسالت‌های دیگری هم‌چون تلاوت قرآن نیز به آن اضافه شده است.

 

حجت‌الاسلام اخوان‌صباغ ادامه داد: آمار فضاهای قرآنی کشور بعد از انقلاب با تدبیر مقام معظم رهبری، متفاوت‌تر از دوران قبل از انقلاب است. این در حالی است که تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر مطالبه فضای قرآنی کشور، عمل به قرآن و رفتارهای قرآنی است.

 

وی با بیان اینکه قرآن میان مردم مقدس است اما ارتباط با قرآن و انس با آن در جامعه، چندان محسوس نیست افزود: تأکید مقام معظم رهبری، عمل به رفتارهای قرآنی است که در سرایت دادن قرآن به فضای جامعه و ارتباط مردم با قرآن نقش دارد.

 

حجت‌الاسلام اخوان‌صباغ اضافه کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، باید قواعد زندگی را از قرآن استخراج کرد و قرآن، کتاب زندگی است در حالی که ما با این مفاهیم، فاصله بسیاری داریم.

 

رئیس سازمان دارالقرآن از ۱۰هزار مؤسسه و خانه قرآن که ۵۴۰ مؤسسه و خانه قرآن آن سهم استان آذربایجان شرقی است خبر داد.

 

وی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ قرآنی را روز به روز در جامعه توسعه دهیم، اظهار کرد: الحمدالله شاهد ظرفیت‌های قرآنی خوبی در تبریز و دیگر شهرستان‌های آذربایجان‌ شرقی هستیم که با شور و نشاط و انگیزه بسیار بالایی در عرصه‌های مختلف از جمله کشف استعدادهای قرآنی تلاش می‌کنند و ارتباطات بسیار خوبی با جوانان و نوجوانان دارند.

 

رئیس دارالقرآن با اشاره به اینکه نگاه به توسعه فرهنگ قرآنی در استان آذربایجان‌ شرقی نگاه جامع و خوبی است، بیان کرد: در کنار حرکت قرآنی، حرکت معرفتی و اهل بیتی نیز در استان حاکم است و ما زمینه‌های ارتقای این فعالیت‌ها را نیز با زحمات مدیران استان شاهدیم.

منبع: