مسئول نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
آمریکا و متحدانش از فرهنگ عاشورایی مردم ایران هراس دارند
مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: آمریکا و متحدانش از فرهنگ عاشورایی مردم ایران هراس دارند.
كدخبر: 56712
1399/07/02

به گزارش مبشرین به نقل از مهر، حجت‌الاسلام عباس دشتی بعدازظهر چهارشنبه در حسینیه مجازی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه‌ای بی‌نظیر و گران‌بهایی از حماسه، ایثار و از خود گذشتگی بهترین فرزندان این سرزمین در راه دفاع از اسلام بود.

وی با بیان اینکه امروز ۴۰ سال از آغاز تجاوز دشمن به خاک ایران اسلامی می‌گذرد تصریح کرد: دفاع مقدس برگرفته از قیام سیدالشهدا و متأثر از فرهنگ غنی عاشورا است.

دشتی اضافه کرد: رزمندگان و شهدا با تأسی از فرهنگ عاشورایی، حماسه‌ای بزرگ را خلق کردند که در تاریخ بشریت بی‌نظیر بود.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دوران دفاع مقدس، به عنوان دوران فداکاری و ایثار ملت سرافراز ایران اسلامی که به تعبیر مقام معظم رهبری بزرگترین آزمایش ملت ایران در آن شکل گرفت را باید به نسل جوان جامعه بازگو و تبیین نمائیم.

وی بیان کرد: همه ما در هر جایگاه و مقامی باید برای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تلاش کنیم و امروز تکلیف یکایک مسئولان، حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

دشتی اضافه کرد: دفاع مقدس باید به عنوان درس نامه در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تدریس شود چون دانشگاه انقلابی اگر می‌خواهد یک حرکت پرشتابی داشته باشد و انسان‌هایی را در طراز مکتب اسلام و منطبق با آرمان‌های سیدالشهدا (ع) تربیت کند باید با مبانی دفاع مقدس آشنا باشد.

وی افزود: امروز نه تنها آمریکا بلکه متحدانش نیز به‌شدت از فرهنگ عاشورایی که در واقع رمز پیروزی ایران اسلامی در دوران ۸ سال دفاع مقدس و نیز رمز موفقیت و پیروزی نیروهای جهادی اسلامی در منطقه است، وحشت دارند.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خاطرنشان کرد: آمریکا می‌داند تا زمانی که فرهنگ دفاع مقدس ما به واسطه الگو گیری نیروهای جهادی اسلامی در منطقه نمود دارد، نمی‌توانند به اهداف خود علیه مسلمانان دست پیدا کند.

منبع: