امام جمعه بوشهر:
انجمن خیران قرآنی استان بوشهر راه‌اندازی شود
مبشرین: امام جمعه بوشهر گفت: با تشکیل انجمن خیران قرآنی در استان بوشهر می‌توان اعتباراتی برای موسسات قرآنی برای ترویج و گسترش فعالیت‌های این حوزه جذب و هزینه کرد.
كدخبر: 5482
1396/03/27

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی با بیان اینکه استان بوشهر دارای شخصیت‌های مهم قرآنی است اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن زیرساخت‌های فرهنگ دینی و قرآنی  از جایگاه مهمی در این عرصه برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر معرفی شخصیت‌های قرآنی استان بوشهر گفت:  استان بوشهر با پیشینه بلند دینی دارای شخصیت‌ها و محصولات قرآنی زیادی است که همواره باید به جامعه و نسل جوان معرفی شوند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به برکات کلام وحی با انس گرفتن با قرآن گفت: با گسترش فرهنگ قرآنی، انس با کلام وحی و قرار دادن قرآن در همه عرصه‌های زندگی و جامعه، قرآنی زندگی کردن را می‌توان احساس کرد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه پرمحتواترین و سعادت آمیزترین شیوه زندگی، قرآنی است تصریح کرد:  هدف از نزول قرآن هدایت انسانهاست برهمین اساس باید زندگی خود را با قرآن آغاز کرد و با بصیرت به زندگی قرآنی ادامه داد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر گسترش عمل به قرآن با برنامه‌‌ریزی و مدیریت جهادی افزود: با برنامه‌ریزی و مدیریت جهادی می‌توان فهم معارف قرآنی و عمل به آموزه‌های دینی را در جامعه گسترش داد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر یکی از استان‌های برتر قرآن است خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات و تهیه سند چشم‌انداز قرآنی نمونه‌ای از کارهای انجام شده است.

رئیس شورای گسترش فعالیت‌های قرانی استان با تاکید بر تشکیل انجمن خیران قرآنی تصریح کرد: از آنجایی که بودجه اختصاص یافته برای انجام فعالیت‌های قرآنی اندک است با تشکیل انجمن خیرین قرآنی می‌توان اعتباراتی را برای موسسات قرآنی برای ترویج و گسترش این فعالیت‌ها جذب و هزینه کرد.

منبع: