امام‌جمعه موقت بوشهر:
امروز همان تهدیدات زمان پیامبر اکرم(ص) در واقعه غدیر در جامعه ما وجود دارد
امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه ولایت علوی استمرار ولایت الله است، گفت: همان تهدیدات زمان پیامبر (ص) در واقعه غدیر در جامعه ما وجود دارد و در این راستا مورد امتحان خداوند متعال قرار داریم.
كدخبر: 54223
1399/05/16

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم، جشن عید سعید غدیر خم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی با همکاری معاونت فرهنگی و هنری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان بوشهر در این مراسم با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: دو عامل هوای نفس، قدرت‌طلبی و منافع شخصی، در زمان پیامبر (ص) سبب فراموشی واقعه غدیرخم بعد از مدت کوتاهی شد.

حجت‌الاسلام حسین دشتی بیان کرد: در این راستا کسانی با پذیرش فضیلت امام علی (ع) اما حکومت و قدرت آن‌را نمی‌خواستند به همین سبب در برابر غدیر، مقاومت می‌کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان بوشهر عامل فکری را عاملی دیگر در برابر غدیر عنوان کرد و افزود: بعضی افراد نیز در زمان پیامبر (ص) بودند که دیدگاهی در مقابل دیدگاه خدا‌محوری داشتند و معتقد بودند که پس نظر ما درباره امامت مسلمین چه می‌شود؟ ‌بر‌همین مبنا به مقابله با غدیر پرداختند.

وی با بیان اینکه ولایت علوی استمرار ولایت الله است، گفت: این حقیقت باید در جامعه زنده بماند.

امام‌جمعه موقت بوشهر با اشاره به اینکه امروز همان تهدیدات زمان پیامبر (ص) در واقعه غدیر در جامعه ما وجود دارد، خاطرنشان کرد: به همین علت همان طور که مردم در زمان واقعه غدیر مورد امتحان الهی قرار گرفتند ما نیز مورد امتحان خداوند متعال قرار می‌گیریم.

 

سردار حسین کارگر مسئول بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر نیز در این مراسم به بیان گزارش مختصری از نحوه برگزاری برنامه‌های گرامیداشت دهه امامت و ولایت استان بوشهر پرداخت.

در حاشیه این مراسم گروه‌های سرود شهید برونسی شهر آب‌پخش و جوانه‌های احساس بوشهر به اجرای سرود پرداختند.

همچنین حسین معینی مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی استان بوشهر نیز در این مراسم به مداحی پرداخت.

منبع: