مسئول اتحادیه انجمن اسلامی بوشهر:
تشکیل دبیرخانه استکبار ستیزی در بوشهر/ دلاوری‌ها روایت می‌شود
مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان استان بوشهر گفت: دبیرخانه استکبار ستیزی را در استان را انداختیم و در نظر داریم که بتوانیم راویان مقاومتی را در شهرستان‌ها قرار دادیم.
كدخبر: 54206
1399/05/15

به گزارش مبشرین به نقل از مهر، عبدالرحیم افروغ عصر سه شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: رسالت اصلی اتحادیه انجمن اسلامی مبنی بر رویکرد نخبه پروری است و نگاه ویژه‌ای به این حوزه داریم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه باید با کمک رویکرد تربیتی نخبه پروری جامعه دانش آموزی را تربیت کرد، در فصل تابستان برای دانش آموزان برنامه‌های متعددی را آغاز کرده‌ایم که مرتبط با سال تحصیلی جدید است و مربیان را آماده کردیم که با توان کامل در اول مهر فعالیت خود را آغاز کنند.

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی استان بوشهر بیان کرد: برای روز غدیر در نظر داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اطعامی برای فقرا داشته باشیم. مردم هم می‌توانند کمک‌های مالی خود را ارسال کنند یا خدماتی را که می‌توانند انجام دهند، اطلاع بدهند.

در مسیر تحقق گام دوم

افروغ با اشاره به نقش اتحادیه انجمن اسلامی در تحقق گام دوم تصریح کرد: اتحادیه دبیرخانه گام دوم انقلاب است؛ این یعنی باید بتوانیم برنامه ریزی تمام امور گام دوم را در همه تشکل‌ها و آموزش و پرورش جلو ببریم.

وی تصریح کرد: ما دبیرخانه استکبار ستیزی را در استان را انداختیم و دو جشنواره زنان لرده و رئیس‌علی دلواری را برای دختران و پسران در نظر داریم که بتوانیم راویان مقاومتی را در شهرستان‌ها قرار دادیم که دلاوری‌های این مرز و بوم را روایت کنند.

توجه به مسائل اجتماعی مردم

افروغ بیان کرد: از کارکردهای مهم اسلام ساخت دنیا و اجتماع است که در این انقلاب اسلامی نیز در حال حکمرانی است؛ بنابراین موظفیم برای مسائل اجتماعی مردم برنامه داشته باشیم در حال حاضر کرونا از مسائلی است که زندگی اجتماعی مردم را دچار مشکل کرده است.

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی استان بوشهر با اشاره به تأثیر بسیار زیاد ماسک در پیشگیری از کرونا اضافه کرد: امروزه استفاده از ماسک اصلی‌ترین، آسان‌ترین و ارزان‌ترین روش مقابله و پیشگیری از کرونا ویروس است؛ اما به دلایل مختلف باعث ایجاد هزینه برای مردم شده است که مردم با چالش‌های اقتصادی که برایشان به وجود آمده، ماسک را از زندگی حذف یا بعضاً کمتر استفاده می‌کنند.

حذف واسطه‌های ماسک

افروغ ادامه داد: در انجمن اسلامی قرار بر این شد که دفتر مرکزی انجمن با برنامه‌ریزی با ستاد امام رایزنی‌هایی صورت دهد که با حذف واسطه‌ها ماسک را به قیمت ارزان‌تر به دست مردم برساند.

افروغ در رابطه با نحوه خرید عنوان کرد: مردم با مراجعه به سایت هست‌اینجا می‌توانند هر بسته ۵۰ تایی را که با قیمت ۶۲ هزار و ۵۰۰ است، خریداری کنند. تحویل ماسک در همان مرکزی است که شخص انتخاب کرده و تقریباً سه روز بعد از خرید انجام می‌شود.

توزیع ماسک در ۲۳ مرکز

وی اظهار داشت: ماسک‌های تولیدی با کیفیت مرغوب و مورد تأیید وزارت بهداشت است که بر اساس آمار در این چهار روز بیش از ۱۰۰ هزار ماسک توزیع شده است و انشاالله تا دو ماه آینده این فرایند ادامه خواهد داشت و ادامه این فرآیند بعد از آن نیز با توجه به شرایط اعلام خواهد شد.

افروغ اضافه کرد: با توجه به اینکه ۲۳ مرکز توزیع در تمام شهرستان‌های استان در حال فعالیت است، به تناسب جمعیت در شهرهایی که استقبال بیشتری صورت گرفت و شهرهایی که جمعیت بیشتری داشتند، مراکز توزیع ماسک افزایش یافت؛ مثلاً در شهر بوشهر پنج مرکز، در شهرستان دشتستان هفت مرکز و در سایر شهرستان‌ها نیز در صورت ضرورت مراکز بیشتری تعیین خواهد شد.

وی بیان کرد: فرایند عرضه ماسک با استقبال بی نظیر مردم روبرو شده به طوری که ظرفیت ثبت نام تا ۱۰ روز آینده پر شده است و برای افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند، سازگاری طراحی شده که با مراجعه به مراکز توزیع، ثبت نام آنها انجام شود.

منبع: