با حضور فعالان فرهنگی و هنری؛
انتشار ۲ فراخوان ادبی و هنری در بوشهر/۲ کتاب دفاع مقدس رونمایی شد
پوستر فراخوان شعر استانی «حماسه دریا» و فراخوان ادبی و هنری «حماسه مجنون» و دو کتاب حوزه دفاع مقدس در استان بوشهر رونمایی شد.
كدخبر: 54173
1399/05/14

به گزارش مبشرین به نقل از مهر، رئیس حوزه هنری استان بوشهر ظهر سه‌شنبه در این مراسم با اشاره بیانیه مقام معظم رهبری در دیدار تاریخی اعضای کنگره سرداران و دوهزار شهید استان بوشهر با مقام معظم رهبری اظهار داشت: ۵ قرن سابقه مقاومت استان بوشهر، وظیفه ما را در قبال دفاع مقدس سنگین‌تر می‌کند.

امید پارسایی‌فر اضافه کرد: با تشکیل ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان بوشهر این فضا شکل گرفته است و شاهد رخدادهای فرهنگی و هنری خوبی در سطح استان در حوزه ثبت، ضبط و انتشار تاریخ مقاومت استان هستیم.

وی با اشاره به نقش فرهنگ و هنر در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم به وسیله فرهنگ و هنر، راه، هدف و ضرورت دفاع از این میهن را به نسل جوان منتقل کنیم.

هنر و ادبیات بخشی از هویت خود را از دفاع مقدس گرفته است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه دفاع مقدس، هنر و ادبیات دو مقوله هستند که از یکدیگر تغذیه می‌کنند، تصریح کرد: هنر و ادبیات در ۴۰ سال اخیر بخشی از ماهیت و هویت خود را از دفاع مقدس وام گرفته است و آثار ارزشمندی تولید شده است.

عبدالله رئیسی افزود: هنر در مفهوم کلی خود توانسته بخشی از ماندگاری این ۸ سال مقدس را برای ما و آیندگان رقم بزند و یکی از مهمترین کارکرد هنر برای دفاع مقدس این بوده که آن را به مفهوم زمان پیوند داده است. یعنی تا قرن‌ها آن رشادت‌ها در ذهن جامعه پایدار باقی ماند.

برگزاری رخدادهای فرهنگی و هنری

مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان بوشهر نیز اظهار داشت: کودکان و نوجوانان نسل نوپای انقلاب اسلامی هستند که رسالت مهمی در انتقال مفاهیم دفاع مقدس به آنان وجود دارد.

سمیه رسولی با اشاره به اینکه این سازمان متولی امر کودک و نوجوان است، بیان کرد: با توجه به اینکه کانون پرورش فکری کودک و نوجوان رسالت عظیمی را در انتقال مفاهیم حوزه ادبیات دفاع مقدس و هنر به نحو مطلوب به کودکان و نوجوانان به عهده دارد.

وی افزود: کودکان و نوجوانان نسل نوپای انقلاب اسلامی هستند که با توجه به فاصله زمانی آن‌ها با سال‌های دفاع مقدس باید اقدامات بیشتری در آشنایی آنان با این مفاهیم صورت گیرد.

مصطفی مجدیان خو نویسنده کتاب «در سوگ سردار دلها» و زهرا رضایی طرهانی نویسنده کتاب «آن روز به یادماندنی» هستند که این کتاب‌ها، توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان بوشهر منتشر شده است.

این آئین به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و سالروز تأسیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس برگزار شد.

منبع: