طی یک هفته؛
روایت صحیفه ملعونه در «کتاب مخفی» چاپ چهارمی شد
روایت صحیفه ملعونه در «کتاب مخفی» به همت نشر کتاب جمکران طی یک هفته به چاپ چهارم رسید.
كدخبر: 54078
1399/05/11
به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا؛ بنا به نظر علامه بحرانی، آیات ۸۰ و ۷۹ سوره زخرف و آیه ۱۰ سوره مجادله ناظر به موضوع صحیفه ملعونه است. صَحیفه مَلعونه پیمان‌نامه تعدادی از منافقان اطراف پیامبر(ص) در دشمنی با امیرالمؤمنین علی(ع)، در به خلافت رسیدن امام علی(ع) است. بنابر منابع شیعی، تعدادی از صحابه پیش از واقعه غدیر با هم پیمان بستند که نگذارند خلافت به خاندان پیامبر (ص) برسد. آنان می‌خواستند رسول خدا را در گردنه کوه «هرشی» ترور کنند. پس از واقعه غدیر نیز در مدینه جمع شدند و بر پیمان خود تأکید کردند و این جمع، «صحیفه ملعونه دوم» خوانده شده است. پیامبر (ص) در خطبه غدیر، اصحاب صحیفه را اهل آتش دانسته و از آنان بیزاری جست.

این واقعه دستمایه داستانی با عنوان «کتاب مخفی» است که انتشارات کتاب جمکران آن را به تازگی به زیر چاپ برده است. مجید پورولی نویسنده داستان روایت حول این حدیث را در شکل سفر یک ایرانی به مدینه النبی به رشته تحریر در آورده است.

یادآور می‌شود؛ «کتاب مخفی» در آستانه غدیر و به همت انتشارات کتاب جمکران به چاپ رسیده است و با استقبال بالای کتابفروشی‌ها، در طول یک هفته به چاپ چهارم رسید.

منبع: