رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:
برخی کشورهای اسلامی ‌در برابر ‌فاجعه منا سکوت کرده‌اند
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه ابعاد فاجعه منا باید حتما به صورت کامل بررسی شود گفت: برخی کشورهای اسلامی در برابر بررسی ابعاد فاجعه منا سکوت کرده‌اند.
كدخبر: 54070
1399/05/11

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم، سعید اوحدی پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: گلزارهای شهدا گنجینه بزرگی از همه داشته‌های ماست که در گسترده به ظاهر کوچک ولی به عمق و وسعت بسیار زیادی است که برای ما توفیق بسیاری است در انقلاب چنین گنیجنه بزرگی داریم.

وی با اشاره به اینکه استان یزد شهدای والامقامی تقدیم انقلاب کرده عنوان کرد: از جمله شهدای بزرگ استان یزد، شهید بزرگوار صدوقی، شهید منتظر قائم و شهیدان پاکنژاد هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به سه شهید یزدی فاجعه منا اشاره کرد و افزود: فاجعه منا در تاریخ بی سابقه بود که هزاران نفر از زائران حرم امن الهی در یک بی کفایتی بسیار بزرگ، جان خود را از دست دادند و با فجیع ترین حالت ممکن به شهادت رسیدند.

اوحدی با تاکید بر اینکه متاسفانه بسیاری از کشورهای اسلامی امروز در برابر این فاجعه بزرگ سکوت کرده‌اند عنوان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری نباید این فاجعه هیچ زمانی به فراموشی سپرده شود و حتما باید ابعاد آن برای مجازات عاملان رسیدگی شود.

 وی خاطرنشان کرد: قانون این حق را برای جامعه ایثارگری در نظر گرفته شده که از برخی خدمات بهره‌مند شوند و نباید ادارات و نهادها از بهره‌مندی آنها نسبت به این خدمات محروم شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: قطعا در این حوزه اقدامات لازم را انجام می‌دهیم تا دیگر شاهد چنین موضوعی نباشیم که مادر سه شهید نتواند از خدماتی که قانون برای وی در نظر گرفته استفاده کند.

منبع: