فراخوان ارائه ایده‌های ایمن‌سازی هیأت در دوران کرونا اعلام شد
جامعۀ ایمانی مشعر فراخوانی مبنی بر طراحی و راه‌اندازی ایده‌های نوآورانه برای ایمن‌سازی و برگزاری هیأت در ماه محرم منتشر کرد.
كدخبر: 54067
1399/05/11

به گزارش مبشرین، شیوه‌ برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، موضوعی است که این روزها به نقل محافل مختلف تبدیل شده است. کمتر از یک ماه تا آغازِ ماه محرم مانده و با توجه به اینکه حرارت محبّت و روضه‌های سیدالشهداء علیه‌السلام جزئی جداناپذیر از فرهنگ این ملت شده است، نادیده‌گرفتن آن امکان‌پذیر نیست.

در روزهای گذشته جلسۀ ستاد ملّی پیگیری‌های ویژه ماه محرم با حضور در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد و حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات این نوید را داد که محرم امسال را با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و در چهارچوب و ضوابط مشخصی برگزار خواهیم کرد.

در همین راستا فراخوانی با عنوان «ارائۀ ایده‌های ایمن‌سازی هیأت در دوران کرونا» از سوی جامعۀ ایمانی مشعر منتشر شده است. از جمله نکاتی که برای ارائه طرح‌ها و ایده‌ها درنظر گرفته شده، این موارد است: 1ـ  خلاقانه و نوآورانه باشد 2ـ کاربردی و قابل اجرا باشد 3ـ  ناظر به برگزاری فیزیکی مراسم‌ها باشد، نه برگزاری مجازی 4ـ ناظر به ایمن‌سازی بهداشتی باشد 5ـ  دارای طرح توجیهی مالی باشد و 6ـ خودتان یا گروه‌تان بتوانید آن را اجرایی کنید.

قرار است از طرح های برگزیده دعوت شود تا با گذراندن یک دورۀ تعاملی، به برنامه‌های اجرایی ارتقاء یابند. در نهایت از برترین طرح‌ها حمایت می‌شود تا در چندین هیأت به اجرا درآید.

اخرین مهلت ارائۀ راهکارهای و پیشنهادات، 18 مردادماه است. علاقه مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام، به اینجا مراجعه کنند.

ماه محرم , امام حسین (ع) , ویروس کرونا ,

منبع: