مدیر حوزه علمیه استان بوشهر خواستار شد:
اجرای برنامه های غدیر متناسب با شرایط کشور برگزار شود
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه غدیر مسئله مهم و حیاتی است، گفت: زنده نگه داشتن غدیر لازم است و باید در این شرایط برنامه هایی متنوع ویژه خانواده و کودکان اجرا شود.
كدخبر: 54048
1399/05/11

به گزارش مبشرین به نقل از حوزه، حجت الاسلام رضا خدری، ظهر امروز در نشستی با نماینده بنیاد بین المللی غدیر در شهر چغادک، با تبریک دهه امامت و ولایت و اعیاد سعید قربان و غدیر اظهار داشت: شرایط امسال با سال های گذشته به جهت شیوع ویروس کرونا متناسب است اما باید برنامه هایی متناسب با شرایط جامعه جهت گرامیداشت این دهه برنامه ریزی شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه غدیر مسئله مهم و حیاتی است، ابراز داشت: زنده نگه داشتن غدیر لازم است و باید در این شرایط برنامه هایی متنوع ویژه خانواده و به ویژه کودکان اجرا شود.

وی بر فضاسازی شهرها تاکید کرد و گفت: شهرداری می تواند به فضاسازی شهر متناسب با عید غدیر سهم زیادی داشته و حال و هوای شهر و مردم را تغییر و در ترویج فرهنگ غدیر تاثیر داشته باشد.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه کشور به لحاظ اقتصادی با مشکلاتی مواجه است، گفت: این مسئله در اجرای برنامه ها هم مشکلاتی را به وجود آورده اما می توان برخی از برنامه ها را برگزار کرد.

امام جمعه چغادک بر اطعام غدیر تاکید کرد و گفت: فرهنگ اطعام غدیر باید ترویج شود و این مساله را در بین مردم نهادینه کرد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی را یکی از مهمترین بسترها برای ترویج غدیر دانست و گفت: طراحی پویش های غدیر و پیوستن مردم به چنین پویش هایی می تواند در ترویج فرهنگ غدیر موثر باشد.

 در این جلسه ،حجت الاسلام خدری و نماینده بنیاد بین المللی غدیر در شهر چغادک برنامه هایی را متناسب دهه امامت و ولایت جهت اجرا پیشنهاد دادند.

منبع: