حملات پشت سرهم به دو مسجد تورنتو در جشن عید قربان
انجمن مسلمانان تورنتوی کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو مسجد در این شهر مرتبا مورد حمله خرابکاران قرار می‌گیرند و به ویژه ایام عید قربان دو بار به این مساجد حمله شده است.
كدخبر: 54046
1399/05/11

به گزارش مبشرین به نقل از iheartradio، انجمن ملی مسلمانان تورنتو در کانادا خواهان مبارزه با اقدامات خرابکارانه علیه دو مسجد شدند که مرتبا تکرار شده است.

 انجمن مسلمانان کانادا در بیانیه ای روز پنج شنبه اعلام کردند که دو مورد از این حوادث در این مسجد در هفته عید سعید قربان، بزرگترین جشن مسلمانان و درست در زمانی رخ داده که جامعه اسلامی خودش را برای برگزاری این مراسم آماده می‌ساخت.

در بیانیه، جامعه اسلامی خواهان تحقیقات بیشتر پلیس علیه «اسلام‌هراسی» شده و مجازات عاملان مزاحمت‌ها و آزار و اذیت‌ها علیه مساجد شده است.

در بیانیه این گروه آمده است:  اعضای جامعه ما حق دارند در مکان‌های عبادی احساس امنیت کنند. امسال مخصوصاً برای همه کانادایی ها دشوار بوده است و این اقدامات اسلام هراسی نیز فشار زیادی را بر جامعه ما وارد می‌سازد.

شرف شرف الدین ، ​​مدیر اجرایی این گروه می‌گوید: آنها می خواهند تلاش بیشتری برای محافظت از مسلمانان و مکانه‌ای عبادتشان در برابر حملات آینده شاهد باشند.

وی در این بیانیه گفت: ما باید یک موضع جمعی در برابر رشد اسلام هراسی نفرت محور نسبت به جامعه مسلمانان کانادا مشاهده کنیم.

این انجمن همچنین خاطرنشان کرد که اسلام‌هراسی آنلاین در زمان شیوع ویروس کرونا رو به افزایش بوده و بسیاری از بحران کرونا برای برانگیختن احساسات ضدمسلمانی استفاده کردند. رهبران سیاسی محلی نیز در دفاع از مسلمانان، برای به اشتراک گذاشتن نارضایتی خود در مورد این حوادث به توییتر رفتند.

جسیکا بل ، عضو پارلمان استانی ، از پلیس خواست که اوضاع پیرامون این حوادث را بررسی کند و  از مساجد و مسلمانان در برابر حملات آینده محافظت کند.

 مایک لایتون نماینده شهری نیز افزود که اقدامات خرابکاری موجب نفرت و خشونت می شود «در هیچ جامعه ای جایی ندارد.».

سخنگوی پلیس تورنتو می گوید: این نیرو از چهار گزارش خرابکاری در این دو مسجد آگاه است ، که تاریخ آن در اول ژوئن است.

کارولین دو کلوت می گوید در ادامه گفت که این گزارش ها مورد بررسی قرار گرفته است و «اعتقاد بر این است که هیچ یک از آنها با انگیزه نفرت انجام  نگرفته‌اند.»

با این حال ، او همچنین می گوید که یک نفر به دلیل اتفاقی که روز چهارشنبه روی داد ، دستگیر شد و گفته می شود که آجری به سمت پنجره مسجد پرتاب شده است./حوزه

منبع: