تعویق افتتاح سومین مسجد بزرگ جهان به دلیل شيوع کرونا
عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهوری الجزایر از تعویق افتتاح سومین مسجد بزرگ جهان در این کشور در عید سعید قربان به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.
كدخبر: 54044
1399/05/10
به گزارش مبشرین به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، عبدالمجید تبون، دیروز، نهم مردادماه، در پیام تبریک خود به مردم این کشور به مناسبت عید قربان اعلام کرد: آرزو داشتم نماز عید سعید قربان را با جمع نمازگزاران در مسجد اعظم در پایتخت اقامه کنم، اما خواست خدا این بوده که نماز عید قربان سال جاری در آن اقامه نشود و راهی جز صبر و شکیبایی پیش‌روی ما قرار ندارد.

رئیس جمهوری الجزایر در این پیام که در صفحه رسمی نهاد ریاست‌جمهوری الجزایر در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر شده، بدون اشاره به زمان افتتاح بزرگ‌ترین مسجد قاره آفریقا، اعلام کرد: آرزو داشتیم که شرایط بهداشتی متفاوت از این باشد و بتوانیم سنت حضرت ابراهیم(ع) را احیا کنیم و همچون عادت سالانه به صله رحم بپردازیم.

یادآوری می‌شود، مسجد اعظم در محله «المحمدیه» شهر «الجزیره»، پایتخت الجزایر قرار دارد که مساحت آن به ۲۰۰ هزار متر مربع می‌رسد و به گفته مقامات محلی، پس از مسجد الحرام در مکه مکرمه و مسجد النبی (ص) در مدینه منوره، سومین مسجد بزرگ جهان به شمار می آید.

این مسجد که ارتفاع مناره آن به ۲۵۶ متر می‌رسد، کار ساخت آن در سال ۲۰۱۲ میلادی آغاز شده و قرار است به یک مرکز علمی و گردشگری نیز تبدیل شود و ظرفیت بیش از ۱۲۰ هزار نمازگزار را دارد.

مسجد اعظم در الجزیره دارای سه طبقه زیر زمینی به مساحت ۱۸۰ هزار متر مربع است که روی هم ظرفیت بیش از شش هزار خودرو را دارند و علاوه بر آن نیز، دو سالن کنفرانس با مساحت ۱۶ هزار و ۱۰۰ متر مربع را در خود جای داده که یکی از آنها دارای هزار و ۵۰۰ صندلی و دیگری نیز دارای ۳۰۰ صندلی است.


این مسجد که یک شرکت چینی آن را ساخته و هزینه ساخت آن نیز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده، همچنین دارای یک کتابخانه با ظرفیت ۲ هزار صندلی و مساحت ۲۱ هزار و ۸۰۰ متر مربع است./ایکنا

منبع: