کرونا مانع حضور عاشقان برای قرائت دعای عرفه در کربلا نشد
با وجود ممنوعیت برپایی مراسم دعای عرفه و نماز عید قربان، جمعی از عاشقان حسینی از شهرهای دور و نزدیک صبح پنج‌شنبه قبل از بسته شدن سیطره‌های کربلا، برای حضور در حرم سیدالشهدا (ع) خود را به این قطعه از بهشت رساندند.
كدخبر: 54036
1399/05/10

به گزارش مبشرین به نقل از فارس، یکی از اعمال مورد تأکید در روز عرفه، زیارت سیدالشهدا (ع) است. بر همین اساس، هر سال در چنین ایامی شیعیان کشورهای مختلف با حضور در کربلا، به زیارت امام حسین (ع) و قرائت دعای عرفه می‌پردازند.

اما امسال با شیوع کرونا، مرزهای عراق بسته و بسیاری از شهرهای این کشور قرنطینه شد و پس از آن استاندار کربلا از عدم پذیرش زائران داخلی و خارجی تا پایان شیوع کرونا خبر دادند.

 

 

در آستانه عرفه نیز مسؤولان محدودیت‌های جدیدی اعمال کردند، اما کرونا هم نتوانست عشق به اباعبدالله (ع) را تحت الشعاع قرار دهد. بر همین اساس، جمعی از عاشقان حسینی دسته جمعی و انفرادی از نجف با پای پیاده به سوی کربلا حرکت کردند تا روز عرفه را در جوار حرم امام حسین (ع) به زیارت و نیایش بپردازند.

پس از آن استاندار کربلا از زائران خواست تا صبح پنج‌شنبه خود را به کربلا برسانند، چرا که پس از آن سیطره‌های شهر بسته و امکان ورود به کربلا وجود نداشت.

پنج‌شنبه همزمان با روز عرفه جمعی از عاشقان حسینی در کربلا حضور یافته و با توجه به اطلاعیه متولیان حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) مبنی بر عدم برپایی مراسم دعای عرفه و نماز عید قربان، هر کسی به صورت انفرادی این دعا را در گوشه و کنار حرم و بین‌الحرمین زمزمه می‌کرد.

 

یکی دست‌های نیاز را رو به آسمان بلند کرده و اشک می‌ریخت و دیگری روبروی حرم سیدالشهدا (ع)، حضرت را قسم می‌داد. در طرف دیگری از حرم نیز جوانی زیارت عاشورا را قرائت می‌کرد و برخی هم زیر آسمان بین‌الحرمین به اقامه نماز پرداختند.

امسال عرفه در تمامی اماکن مقدس حال و هوای متفاوتی داشت و در برخی از مناطق نیز برپایی مراسم‌ها لغو شد. اما با این وجود درهای حرم امام حسین (ع) همزمان با روز بخشش الهی به روی زائران باز بود و حرم سیدالشهدا (ع) روز شلوغی را نسبت به روزهای گذشته تجربه کرد.

در ادامه تصاویری از حضور زائران در حرم سیدالشهدا (ع) در روز عرفه را مشاهده می‌کنید:


 

منبع: