مسجد دیگری در برتون انگلیس به عنوان مرکز آزمایش کرونا بازگشایی شد
جامعه اسلامی در شهر برتون می‌گویند مسجد دومی که اخیرا به عنوان مرکز تست کرونا بازگشایی شده، روزانه می‌تواند ۲۰۰ آزمایش کرونا انجام دهد و در این رابطه به تمامی مردم خدمات ارائه خواهد داد.
كدخبر: 54031
1399/05/10

به گزارش مبشرین به نقل از derbytelegraph، مسجد دیگری در شهر برتون در انگلیس به عنوان مرکز آزمایش کرونا بازگشایی شد.

مسجد جامع حنفی غوثیه در شهر برتون بریتانیا واقع شده و بخشی از ساختمان آن قرار است به عنوان یک مرکز آزمایش ویروس کرونا مورد استفاده قرار بگیرد و این مسجد قصد دارد روزانه ۲۰۰ نفر را مورد آزمایش قرار دهد.

پل واکر نماینده حزب کارگر در این باره گفت: خدماتی که این مساجد ارائه می‌دهند از اهمیت حیاتی برخوردار بوده و تلاش زیادی انجام شده که یک مرکز تست در بخش ایجاد شود. مردم به ویژه مسلمانان با این مسجد در منطقه آشنا هستند و به این موسسه اعتماد خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: هرچه تعداد بیشتری از افراد مورد آزمایش قرار بگیرند این امکان بیشتر بوجود می‌آید تا بتوانند با وضعیت فعلی مقابله کنند و در جهت کمک به شهر برای بهبودی پیش خواهیم رفت.

گفتنی است این خدمات در حالی در مسجد راه اندازی شده که هفته گذشته نیز  جامعه اسلامی در بورتون یک مرکز سیار تست کرونا راه اندازی کرد که روزانه بیش از ۳۰۰ نفر را خدمات‌رسانی کرد.

دکتر ریچارد هارلینگ مدیر بهداشت، درمان و شورای استان استافوردشایر گفت: ما هفته گذشته شاهد بودیم که تعداد زیادی برای تست کرونا مراجعه کردند و با توجه به این موارد ابتلا در شهر نسبتا زیاد است می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که به همان اندازه اطلاعات در اختیار داریم. تا بتوانیم به طور موثر شیوع بیماری را مدیریت کنیم.

وی افزود: درحالی که می‌دانیم چند نفر جواب آزمایش‌شان مثبت می‌شود اما نمی‌دانیم چه کسانی هستند که ممکن است ویروس داشته باشند اما علائمی از خودشان نشان ندهند. ما از هر گونه کمک و همراهی در این راستا حمایت خواهیم کرد. و از تمامی مساجد  سراسر شهر به خاطر حمایت‌هایشان برای مبارزه با شیوع  کرونا قدردانی می‌کنیم./حوزه

منبع: