شهر بوشهر به مناسبت دهه امامت و ولایت آذین‌بندی شد
همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت، و فرارسیدن اعیاد قربان و غدیرخم، میادین، بولوارها، معابر و نوار ساحلی بندر بوشهر آذین‌بندی شد.
كدخبر: 54028
1399/05/10

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم، دهه امامت و ولایت هر ساله از 10 ذی‌الحجه روز عید قربان آغاز می‌شود و تا 18 ذی‌الحجه روز عید سعید غدیرخم ادامه دارد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر از آذین بندی و فضاسازی به مناسبت دهه ولایت و امامت در شهر بوشهر خبر داد و اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک ولایت و امامت و فرارسیدن اعیاد قربان و غدیرخم، میادین، بولوارها، معابر و نوار ساحلی بندر بوشهر آذین‌بندی شد.

جشنواره غدیر با همکاری بسیج هنرمندان استان بوشهر برگزار می‌شود

‌احمد بارگاهی از برگزاری ویژه برنامه‌هایی به مناسبت دهه امامت و ولایت در شهر بوشهر خبر داد و تصریح کرد:  در این راستا جشنواره شعر با موضوع غدیرخم با همکاری بسیج هنرمندان استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی از برگزاری جشن غدیر با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و پخش از صدا و سیمای مرکز استان خبر داد و بیان کرد: برگزاری مسابقه خطبه غدیرخم، ساخت سرود با موضوع غدیرخم، اطعام نیازمندان در روز غدیر از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت در شهر بوشهر است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر با اشاره به راه‌اندازی کاروان شادی، نورافشانی آسمان بوشهر، ساخت المان‌های حجمی با موضوع غدیر و نصب در میادین شهر گفت: این برنامه‌ها با همکاری بنیاد بین‌المللی غدیر و سپاه امام صادق (ع) بوشهر برای گرامیداشت این دهه مبارک است.

برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی در محلات کم‌برخوردار بوشهر ویژه کودکان و خانواده‌ها

بارگاهی با بیان اینکه جشن‌ها و ویژه برنامه‌هایی در محلات کم‌برخوردار شهر بوشهر برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: با مشارکت فرهنگسراهای زیر مجموعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر در محلات ریشهر و عالی‌آباد، ویژه‌برنامه‌هایی در محلات کم‌برخوردار ویژه کودکان و خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

 

وی با دعوت از هنرمندان بوشهری برای مشارکت در برنامه‌ها و جشنواره‌های سازمان فرهنگی در حوزه‌های موسیقی، شعرتاکید کرد: جشنواره‌های مختلفی در هفته‌های اخیر در حوزه‌های مختلف هنری خصوصا شعر و موسیقی، موسیقی محلی به منظور استعدادیابی هنرمندان جوان و تجلیل از بزرگان این هنرها در حال برگزاری است.

بر این اساس دبیر قرارگاه بزرگداشت غدیر استان بوشهر با اشاره به برنامه‌های سپاه استان در دهه امامت و ولایت اظهار داشت:بیش از 170 برنامه فرهنگی توسط نواحی مقاومت و سازمان‌های اقشاری بسیج با مشارکت بنیاد بین المللی غدیر استان در نظر گرفته شده است که بیشتر آنان از طریق فضاهای مجازی پخش می‌شود.

سرهنگ عبدالهادی صبحانی‌خواهی برگزاری رزمایش کمک‌های مؤمنانه و تزئین ادارات، نهادها و فروشگاه‌ها را از جمله برنامه‌های دهه امامت و ولایت دانست و تصریح کرد: امسال به علت شیوع ویروس منحوس کرونا و ممنوعیت تجمع‌ها، برنامه‌های متنوع فرهنگی  و اجتماعی از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی برگزار می‌شود.

وی، از برگزاری مرحله دوم نهضت کمک مومنانه در استان  بوشهر همزمان با دهه امامت و ولایت خبر داد و خاطرنشان کرد: مرحله دوم رزمایش مومنانه در قالب نهضت کمک مومنانه در سه مرحله در دستور کار است که از عید سعید قربان تا دهه آخر ماه صفر ادامه دارد و در این راستا بسته‌های معیشتی میان نیازمندان شناسایی شده توزیع می‌شود.

منبع: