نتایج آزمون حافظان قرآن پنجم مهرماه اعلام می‌شود
مدیرکل آموزش و سنجش حفظ قرآن سازمان دارالقرآن الکریم از اعلام نتایج پانزدهمین آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در پنجم مهرماه خبر داد و گفت: هشت هزار و ۹۰ نفر طی برگزاری ۱۴ دوره موفق به دریافت مدارک درجه یک تا پنج شده اند.
كدخبر: 54019
1399/05/10

به گزارش مبشرین، محمد رمضانی‌فر روز جمعه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: در مجموع ۷۴ هزار و ۹۸۰ نفر در طول ۱۴ دوره از آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۲۸۱ نفر به مرحله دوم راه یافتند و تاکنون هشت هزار و ۹۰ نفر حائز مدارک درجه یک تا پنج شده اند.

وی افزود: از این تعداد هزار و ۹۵۶ نفر مرد و شش هزار و ۱۳۴ زن مدرک دریافت کردند و ۱۵۳ حافظ کل قرآن در مرحله سوم مدرک همطراز کارشناسی ارشد گرفتند و در مرحله چهارم نیز تاکنون ۱۵ نفر حائز مدرک همطراز دکتری شدند.

مدرک درجه یک تا سه به حافظان کل قرآن اعطا می شود که به ترتیب همطراز دکتری،  کارشناسی ارشد و کارشناسی است و مدرک درجه چهار مربوط به حافظان ۲۰ جزء و مدرک درجه پنج ویژه حافظان ۱۰ جزء قرآن کریم است.

رمضانی فر گفت: تاکنون در ۱۴ مرحله گذشته بیش از ۳۰ درصد از کسانی که در مرحله دوم حاضر شدند مدرک دریافت کردند.

وی از استقبال شرکت کنندگان در پانزدهمین آزمون سخن گفت و افزود: با وجود این که امروز مصادف با عید قربان بود و همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا، در حدود ۷۰ درصد از داوطلبان در مرحله اول این آزمون شرکت کردند که آمار قابل توجهی است.

مدیرکل آموزش سازمان دارالقرآن اضافه کرد: اگر داوطلبان بتوانند ۷۰درصد نمره را کسب کنند، می توانند در مرحله دوم شرکت کنند. یعنی در رشته ۱۰ جزء شرکت کنندگان باید ۳۵ امتیاز از ۵۰ امتیاز را کسب کنند و حافظان ۲۰ جزء ۷۰  امتیاز از ۱۰۰ امتیاز را به دست آورند و حافظان کل نیز باید از ۱۵۰ سوال به ۱۰۵ سوال پاسخ صحیح داده باشند.

اولین مرحله از آزمون پانزدهمین دوره ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم صبح امروز به صورت همزمان در ۸۲ حوزه سراسر کشور برگزار شد.

در این آزمون هشت هزار و ۷۳۸ حافظ قرآن ثبت نام کردند که دو هزار و ۹۰۵ نفر حافظ ۱۰ جزء، هزار و ۲۵۰ نفر حافظ ۲۰ جزء و چهار هزار و ۵۸۳ نفر حافظ کل قرآن هستند. در رشته ۱۰ جزء تعداد شرکت کنندگان شامل دو هزار و ۴۹۵ زن و ۴۱۰ نفر مرد، در رشته ۲۰ جزء هزار و ۸۱ زن و ۱۶۹ مرد و در رشته حفظ کل قرآن دو هزار و ۸۷۱ زن و هزار و ۷۱۲ مرد می باشد.

منبع: