مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:
آزمون ورود به حوزه علمیه بوشهر مجازی برگزار می شود
حجت الاسلام خدری از تغییر نحوه برگزاری آزمون ورود به حوزه خبر داد و گفت: با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آزمون ورودی حوزه‌های علمیه برادران سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بصورت مجازی برگزار خواهد شد.
كدخبر: 53465
1399/04/21

به گزارش مبشرین به نقل از حوزه، حجت الاسلام رضا خدری امروز در جمع خبرنگاران از تغییر نحوه برگزاری آزمون سراسری ورود به حوزه علمیه خبر داد و اظهار داشت: با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آزمون ورودی حوزه‌های علمیه برادران سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بصورت مجازی برگزار خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، زمان برگزاری آزمون را روز چهارشنبه  ۲۵ تیر ۱۳۹۹ اعلام کرد و ابراز داشت: داوطلبانی که در سامانه پذیرش حوزه‌های علمیه ثبت نام نموده‌اند(حداقل کد ملی و شماره همراه متقاضی در سامانه پذیرش وارد شده) می‌توانند در این آزمون شرکت نمایند و از امتیازات آن برخوردار شوند.

وی بیان داشت: داوطلبانی که به دلیل عدم دسترسی به اینترنت و یا به هر دلیل دیگری، موفق به شرکت در آزمون نشوند می‌توانند از طریق کمیسیون پذیرش اقدام نمایند،  در این کمیسیون شایستگی‌های لازم علمی و شخصیتی برای ورود به حوزه به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی در نظر گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام خدری گفت: متقاضیانی که برخی از شرایط اولیه(معدل کلاسیک و سن) را نداشته باشند، نیز می‌توانند از طریق کمیسیون پذیرش اقدام نمایند؛ شرائط پذیرش کمیسیونی در سایت پذیرش اطلاع رسانی می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه هر داوطلب لازم است مطابق با آخرین پایه یا مقطع تحصیلی خود در یک گروه از گروه‌های آزمونی شرکت کند، افزود: آزمون هر گروه در قالب گروه۱، گروه۲ و گروه۳ به صورت درس به درس و مطابق جدول زمانبندی در راهنمای آزمون برگزار خواهد شد و داوطلبان بعد از اتمام هر آزمون تا رسیدن زمان شروع آزمون بعدی باید منتظر بمانند.

وی ادامه داد: در هر عنوان کل سؤالات مربوطه به داوطلب نمایش داده شده و به ازای هر سوال ۱۲۰ ثانیه فرصت پاسخ دهی وجود دارد و در صورت تاخیر حداکثر ۱۵ دقیقه بعد از شروع هر آزمون شما مجاز به ورود به آزمون بوده و بعد از گذشت این مدت سامانه اجازه ورود به داوطلبان را نخواهد داد، این مدت ۱۵ دقیقه جزء کل زمان آزمون است.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه داوطلبان به گروه، ساعت و عناوین آزمون‌ها توجه داشته و فقط در آزمون اختصاصی گروه تحصیلی خود طبق جدول گروه‌های تحصیلی شرکت کنند گفت: جهت آمادگی بیشتر یک آزمون آزمایشی در روز شنبه ۲۱ تیر ماه ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد که متقاضیان می‌توانند با نام کاربری و کلمه عبور خود از طریق سامانه شخصی، تبلت و یا گوشی همراه خود در این آزمون شرکت نمایند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بیان داشت: داوطلبان برای جلوگیری از اشکالات احتمالی ترجیحا از طریق رایانه شخصی و یا لپ تاپ اقدام نمایند و برای جلوگیری از اشکالات احتمالی و همچنین آمادگی بیشتر، شرکت در آزمون آزمایشی تاکید می‌شود.

وی ابراز داشت: داوطلبان می توانند در صورت بروز مشکل هنگام آزمون جهت راهنمایی با شماره تلفن های ۰۲۵۳۲۱۳۵۳۳۹ یا ۰۲۵۳۲۱۳۵۳۲۵ یا ۰۲۵۳۲۱۳۵۳۲۱ تماس حاصل نمایند.

منبع: